Hiszpańskie miasto Badajoz zyskało właśnie 15 nowych autobusów elektrycznych

Hiszpańskie miasto Badajoz zyskało właśnie 15 nowych, 12–metrowych autobusów elektrycznych. Wraz z infrastrukturą do ładowania dostarczy je BYD. To kolejne zamówienie chińskiego producenta na Półwyspie Iberyjskim. Zamawiającym autobusy jest regionalny przewoźnik Tubasa (Transportes Urbanos de Badajoz SA). Dostawa zapewni wymianę najstarszych autobusów we flocie. 150–tysięczne miasto już wcześniej zapowiedziało, że docelowo cały miejski tabor autobusowy ma jeździć na prąd. – Do tej pory potwierdziliśmy dostawy 32 autobusów elektrycznych, które mają jeździć po hiszpańskich i portugalskich ulicach latem 2019 r. – chwali się Isbrand Ho, dyrektor BYD Europe. Do zamówienia z Badajoz należy doliczyć dostawę ośmiu autobusów dla Badalony i kolejnych ośmiu do portugalskiej Coimbry. BYD chwali się też zamówieniami, do realizacji w dalszym terminie, z Madrytu i z Walencji. Choć liczby na pierwszy rzut oka nie robią wrażenia, to warto pamiętać że rynek elektrobusowy w Europie dopiero się rozwija. Wszyscy aktywni producenci, łącznie z Solarisem, sprzedają tu po kilka–kilkanaście pojazdów w jednorazowych zamówieniach. Przetargi na kilkadziesiąt lub więcej autobusów elektrycznych (niedawno Warszawa rozstrzygnęła zamówienie na 130 przegubowców z takim napędem) są na razie rzadkością. Autobusy BYD-a korzystają z chińskich baterii opartych na fosforanie żelaza. Producent chwali się, że autobusy dla Badajoz, według testu SORT2, przejeżdżają 250 km na jednym ładowaniu. Razem z pojazdami BYD dostarczy 15 ładowarek, które napełniają baterie pojazdów w 4 godziny. Źródło: transport-publiczny.pl

Komentarze