IVECO Poland udostępnia 8 ciągników siodłowych Stralis Natural Power 460

IVECO Poland udostępniło swoim klientom 8 pojazdów demonstracyjnych IVECO Stralis NP460 zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG).Do dyspozycji klientów jest 5 ciągników w wersji standardowej, 1 mogący przewozić materiały niebezpieczne tzw. ADR oraz 2 ciągniki niskie Low Tractor do naczep przestrzennych. Dzięki nim kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG. Silnik pojazdu zasilany jest w całości gazem ziemnym i generuje moc 460 KM i moment obrotowy 2.000 Nm. Dzięki takiej jednostce napędowej samochody Natural Power posiadają analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę, działające analogicznie, jak jego odpowiedniki w pojeździe zasilanym olejem napędowym. Jest to m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE. Pełni on funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem fabrycznej telematyki i systemem pokładowego trenera DSE, system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu oszczędności paliwa. Pojazdy wyposażone są w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać do 1.600 kilometrów na jednym tankowaniu. Silnik Stralisa NP jest sprzężony z 12-biegową zautomatyzowaną skrzynią biegów Hi-TroniX. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich ( generuje maksymalnie 71dB – zgodnie z certyfikatem Piek Quiet Truck). Stralis Natural Power wykazał w licznych testach swój potencjał w redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji. Oferuje wysokie osiągi w transporcie dalekobieżnym, niższe zużycie paliwa oraz dalekie okresy między przeglądowe. Pojazd ten jest w stanie osiągnąć do 15% niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) nawet o 95% w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny zgodny z aktualną normą emisji Euro VIC. Bezobsługowy, bardzo prosty układ oczyszczania spalin nie zawiera filtra cząstek stałych DPF, katalizatora selektywnego SCR oraz nie wymaga stosowania AdBlue. Źródło: trucksfocus.pl

Komentarze