MPK Kraków sprzedało ostatnie Jelcze Tantus

Jelcz Tantus MPK Kraków
Sporym sukcesem zakończyła się wczoraj, 7 maja licytacja, w której krakowski przewoźnik wystawił do sprzedaży cztery ostatnie wycofane z ruchu autobusy przegubowe marki Jelcz Tantus oraz dwa Solarisy Urbino 18. Były to autobusy wyprodukowane w latach 2006-2007. Każdy z nich po krakowskich ulicach przejechał ponad 600 tys. km. Pojazdy bardzo szybko zyskały nowego właściciela, który już wcześniej kupował sprzedawane przez MPK SA autobusy. To potwierdza, że właściciele firm przewozowych z Polski mają bardzo dobre doświadczenia z poprzednich licytacji organizowanych przez MPK SA w Krakowie. Były to autobusy wyprodukowane w latach 2006-2007. Każdy z nich po krakowskich ulicach przejechał ponad 600 tys. km. Pojazdy bardzo szybko zyskały nowego właściciela, który już wcześniej kupował sprzedawane przez MPK SA autobusy. To potwierdza, że właściciele firm przewozowych z Polski mają bardzo dobre doświadczenia z poprzednich licytacji organizowanych przez MPK SA w Krakowie. Autobusy krakowskiego przewoźnika wystawione na licytację bez problemu znajdują nabywców ze względu na ich wzorowy stan techniczny. Taka opinia panuje wśród nabywców nie tylko w Polsce ale i w niektórych krajach Europy. Okazuje się bowiem, że spora część ze sprzedanych autobusów w poprzednich licytacjach jeździ już za granicami naszego kraju m.in. w największym przedsiębiorstwie przewozowym w Rumunii. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Kraków po bardzo intensywnych zakupach wycofał z ruchu jednorazowo ponad 100 autobusów, których silniki nie spełniały co najmniej europejskiej normy Euro 5. W jednej z takich licytacji nowych właścicieli znalazło 57 wycofanych z krakowskich ulic autobusów. Warto podkreślić, że sprzedaż autobusów to efekt bardzo intensywnych zakupów nowych pojazdów. Dzięki temu już od października 2018 roku w Krakowie pasażerowie podróżują autobusami wyposażonymi wyłącznie w silniki spełniające co najmniej normę Euro 5, wyposażonymi w klimatyzację, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej i automaty biletowe. Tylko w ubiegłym roku na krakowskie ulice wyjechało 150 nowych autobusów. Zastąpiły one pojazdy starszego typu, które zostały przeznaczone do sprzedaży.(Infobus)

Komentarze