MZK Żywiec testuje hybrydowego Solarisa

Do 12 maja żywiecki Miejski Zakład Komunikacji testuje hybrydowego Solarisa Urbino 12. Spółka zaprasza pasażerów do testowania oraz liczy na ewentualne uwagi na temat autobusu. Demonstracyjny hybrydowy "jamnik" umożliwia podróż maksymalnie 88 pasażerom. 24 osoby mogą skorzystać z foteli Ster z serii Ultra Light. W większości to dedykowane dla Solarisa siedzenia typu 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych dziewięc foteli. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe dostarczyła Ventura, a napęd BODE. Drugie i trzecie drzwi są odskokowo-przesuwne. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery przesuwne okna okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Czas na napęd, który jest najciekawszy w tym pojeździe. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5 E6C. 210H. To jednostka o mocy 157 kW oraz 832 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE. Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 200 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 198 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga "okiełznać" jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV133/80. Źródło: Infobus

Komentarze