PGNiG i stołeczny Miejski Zakład Autobusowy rozpoczęły realizację rocznego kontraktu na dostawy skroplonego gazu ziemnego do napędu autobusów

10 maja PGNiG OD i stołeczny Miejski Zakład Autobusowy symbolicznie rozpoczęły realizację rocznego kontraktu na dostawy skroplonego gazu ziemnego do napędu autobusów komunikacji miejskiej. Zamówienie przewiduje dostawę ok. 1000 ton LNG dla 35 autobusów. W zajezdni przy ulicy Ostrobramskiej uroczyście dokonano pierwszego tankowania zbiorników paliwem dostarczonym przez autocysternę od PGNiG Obrót Detaliczny na mocy kontraktu o wartości ok. 4 mln zł, podpisanego w kwietniu 2019 r. Wiceprezes ds. handlowych PGNiG Maciej Woźniak podkreślał, że kontrakt - oprócz wymiaru biznesowego - to także satysfakcja, bo dostawy "udało się nam przechwycić po firmie, z którą mamy długą historię kontaktów biznesowych". (Chodzi o filię Gazpromu - PAP). Gazowa historia MZA Prezes MZA Jan Kuźmiński przypomniał, że pierwsze próby z gazowym napędem autobusów miejskich w Warszawie przeprowadzono już w latach 30. XX w. Warszawski przewoźnik miał wtedy autobus na holcgaz- gaz drzewny. Dalsze próby i zamówienia kolejnych pojazdów przerwał wybuch wojny. Gaz wrócił na początku XXI w., a w 2015 r. na ulice stolicy wyjechały pierwsze autobusy na LNG - dodał Kuźmiński. Obecnie jest ich 35, a ponad 90 proc. z nich codziennie wyjeżdża na ulice. Według prezesa MZA, kolejny kontrakt na LNG będzie już miał wartość kilkudziesięciu milionów, a kiedy spółka zbuduje nową zajezdnię na ulicy Spedycyjnej, przystosowaną do obsługi autobusów na gaz - wartość dostarczanego paliwa przekroczy 100 mln zł. Źródło: Infobus

Komentarze