Austriacki EMPL dla Ochotniczej Straży Pożarnej z Furth wykonał ciężki
kombinowany pojazd ratowniczo-gaśniczy HLF4 na uterenowionym, 3-osiowym
podwoziu Scania CP 400 6x4 * 4 HHA, czyli z kołami osi ostatniej
pojedynczymi, skręcanymi przeciwbieżnie w stosunku do przednich kół
kierowanych, dla redukcji promienia skrętu. Podwozie to zaopatrzono w
też w fabrycznie wydłużoną załogową, czterodrzwiową kabinę,
zaprojektowaną dla ogółem 6 osób - dla załogi 1 + 5.Wykonane przez EMPL specjalistyczne nadwozie ma po dwie skrytki
sprzętowe na każdą stronę, zamykane lekkimi wodo- i pyłoszczelnymi
żaluzjami aluminiowymi. Wyposażono je w zbiornik na wodę o pojemności
8000 l oraz zbiornik na środki pianotwórcze o pojemności 200 l, z
optycznym wskaźnikiem poziomu zbiornika. W tylnej części zainstalowano
niskociśnieniową pompę gaśniczą FPN 10/3000, z indywidualnym schematem
przepływu oraz moduł zaworów do sterowania wszystkimi zaworami
pneumatycznymi w każdej sytuacji awaryjnej. 60-metrowa linia szybkiego
natarcia nad autopompą została zaopatrzona w bęben z elektrycznym
napędem. Do tego dochodzi pianowa linia szybkiego natarcia z wężem o
długości 30 m, przechowywanym w specjalnej aluminiowej skrytce. Ponadto
auto otrzymało zamontowaną pod zderzakiem pneumatycznie opuszczaną rurę z
kilkoma dyszami ciśnieniowymi do samoobrony, zainstalowaną z przodu -
pod zderzakiem po lewej stronie - wciągarkę o stałej sile uciągu 7 ton i
z liną o długości 45 m oraz schowek dachowy z amortyzatorem gazowym i
4-częściową rozkładaną drabinką, zamocowane na dachu z pokryciem
antypoślizgowym - ryflowanym. Źródło: auto-motor-i-sport.pl
Komentarze
Prześlij komentarz