Ratowniczo-gaśnicza Scania z zabudową Empl

Austriacki EMPL dla Ochotniczej Straży Pożarnej z Furth wykonał ciężki kombinowany pojazd ratowniczo-gaśniczy HLF4 na uterenowionym, 3-osiowym podwoziu Scania CP 400 6x4 * 4 HHA, czyli z kołami osi ostatniej pojedynczymi, skręcanymi przeciwbieżnie w stosunku do przednich kół kierowanych, dla redukcji promienia skrętu. Podwozie to zaopatrzono w też w fabrycznie wydłużoną załogową, czterodrzwiową kabinę, zaprojektowaną dla ogółem 6 osób - dla załogi 1 + 5.Wykonane przez EMPL specjalistyczne nadwozie ma po dwie skrytki sprzętowe na każdą stronę, zamykane lekkimi wodo- i pyłoszczelnymi żaluzjami aluminiowymi. Wyposażono je w zbiornik na wodę o pojemności 8000 l oraz zbiornik na środki pianotwórcze o pojemności 200 l, z optycznym wskaźnikiem poziomu zbiornika. W tylnej części zainstalowano niskociśnieniową pompę gaśniczą FPN 10/3000, z indywidualnym schematem przepływu oraz moduł zaworów do sterowania wszystkimi zaworami pneumatycznymi w każdej sytuacji awaryjnej. 60-metrowa linia szybkiego natarcia nad autopompą została zaopatrzona w bęben z elektrycznym napędem. Do tego dochodzi pianowa linia szybkiego natarcia z wężem o długości 30 m, przechowywanym w specjalnej aluminiowej skrytce. Ponadto auto otrzymało zamontowaną pod zderzakiem pneumatycznie opuszczaną rurę z kilkoma dyszami ciśnieniowymi do samoobrony, zainstalowaną z przodu - pod zderzakiem po lewej stronie - wciągarkę o stałej sile uciągu 7 ton i z liną o długości 45 m oraz schowek dachowy z amortyzatorem gazowym i 4-częściową rozkładaną drabinką, zamocowane na dachu z pokryciem antypoślizgowym - ryflowanym. Źródło: auto-motor-i-sport.pl

Komentarze