Rigterink Logistikgruppe testuje w pełni elektryczne ciężarówki eActros

Mercedes-Benz Trucks skierował do testów drogowych kolejną w pełni elektryczną ciężarówkę e-Actros: ten wariant tonażowy klasy ciężkiej trafił teraz do Rigterink Logistikgruppe i będzie eksploatowany w regularnych operacjach, głównie w przewozach żywności w ruchu miejskim we Frankfurcie nad Menem, Wiesbaden, Moguncji i wielu innych gminach w regionie Ren-Men.Dziennie pokonywana odległość z magazynów logistycznych Rigterink w Flörsheim am Main do oddziałów supermarketów i różnych głównych centrów logistycznych sieci supermarketów wynosi około 200 km. Trasa będzie przejeżdżana raz dziennie przez 25-tonową ciężarówkę, przy pełnym spożytkowaniu zasięgu, na jednym ładowaniu równego właśnie około 200 km. Baterie będą ładowane przez noc. Energia zasilająca eActros-a pochodzi z akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 240 kWh. W zależności od dostępnej pojemności, pełne ładowanie trwa około dwóch godzin (przy 150 kW). Auto wyposażono w wymienne nadwozie chłodnicze Schmitz Cargobull, pozwalające na energooszczędny transport schłodzonych produktów.Rigterink to jeden z 20 klientów z różnych sektorów, którzy włączyli elektryczny model do swoich parków taborowych. Każdy z tych wybranych partnerów przez około rok będzie obsługiwał wersję zbliżoną kompletacyjnie, w wykonaniu 2-osiowym o dopuszczalnej masie całkowitej 18 ton lub 3-osiowym o dopuszczalnej masie całkowitej 25 ton, i przetestuje odpowiedni pojazd pod kątem jego przydatności w codziennych operacjach. Celem jest bezemisyjna i cicha jazda w obszarach miejskich, możliwa od 2021 roku dzięki wersjom klasy tonażowej ciężkiej. Serię prób podzielono na dwie fazy, każda z dziesięcioma klientami. Pierwszego eActros-a z tak zwanej „floty innowacji” klient użytkuje od września 2018 roku. Opracowanie i testowanie ciężkiej odmiany elektrycznej w operacjach dystrybucyjnych na niewielką odległość w różnym stopniu jest sponsorowane w ramach projektu „Concept ELV²” przez niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska (BMUB) oraz Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii (BMWi). Źródło: auto-motor-i-sport.pl

Komentarze