Rozpoczęły się dostawy nowej odsłony Mercedesów Conecto G do Bydgoszczy. Miejskie Zakłady Komunikacyjne stały się tym samym drugim polskim przewoźnikiem, który kupił je jako fabrycznie nowe. Łącznie MZK odbierze od EvoBus Polska 11 przegubowych Conecto po faceliftingu. Pięć autobusów już dostarczono do Bydgoszczy. A to oznacza rozpoczęcie dostaw z ubiegłorocznego zamówienia. Przypomnijmy, że 11 września bydgoski przewoźnik podpisał z polskim dystrybutorem "gwiazd" umowę, która opiewała na 15 845 847,51 PLN brutto. Dało to cenę jednostkową za nowego Conecto G w wysokości 1 171 385,63 PLN netto. Była to bezapelacyjnie promocja przez duże “P". Nowa odsłona Conecto debiutuje więc w kolejnym polskim mieście. Każdym z bydgoskich przegubowców może podróżować 140 pasażerów. 40 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. 17 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Idziemy na tył Mercedesa. A tam mamy standard "gwiazdy". Autobus posiada stojący silnik OM970. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 10,7 l. Ma ona 265 kW mocy oraz osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. Silnik jest zblokowany z czterobiegową przekładnią Voith D864.6. Skoro nowa odsłona Conecto, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz większą żywotnością akumulatorów.
Przestrzeń pasażerska
jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Konvekta. Naturalną
wentylację zapewnia osiem okien uchylnych oraz sterowane elektrycznie
szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring. Pasażerowie mają
zapewniony dostęp do gniazd USB, a także sieci WiFi.
W autobusach co prawda zabrakło biletomatów, ale... są kasowniki Mennicy
Polskiej. A te operują na jej autorskim Open Payment System. Dzięki
temu urządzenie łączy w sobie funkcje kasownika i automatu biletowego.
Co prawda możliwy jest zakup tylko biletów elektronicznych i tylko za
pomocą płatności bezgotówkowej, ale to w końcu przyszło. A Bydgoszcz to
drugie polskie miasto, które chce w całości przejść na taki system.
Skoro jesteśmy w Bydgoszczy to nie zapomniano o komforcie pracy
kierowców. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej
od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana
na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To
jednak nie wszystko. Prowadzący ma także do dyspozycji agregat Konvekta
KL20E, który chłodzi i grzeje jego stanowisko pracy.
MZK konfigurując system informacji pasażerskiej postawiło na kompaktowy
pakiet. Oparto go na urządzeniach bydgoskiego Pixela. Każdy Conecto G
jest wyposażony w cztery zewnętrzne wyświetlacze diodowe o wysokiej
rozdzielczości, w tym jeden dedykowany dla pasażerów niedowidzących. W
środku za kabiną zamontowano diodową tablicę XTL 120x16. Do tego
dochodzą głosowe zapowiedzi przystanków i GPS. Całością steruje
autokomputer XC-6 z terminalem PTD-10, który posiada dotykowy interfejs.
Bydgoszcz to kolejne miasto w Polsce, w którym na stałe zagości nowa
generacja Mercedesa Conecto. Autobusy z tej rodziny są już obecne w
Białymstoku, Krakowie oraz Zielonej Górze. Bydgoszcz ma jednak więcej
wspólnego z pierwszym i ostatnim miastem z tej trójki. MZK jest bowiem
trzecim odbiorcą w naszym kraju, który zdecydował się na ich zakup jako
fabrycznie nowych.
Czytaj więcej: http://infobus.pl/nowe-conecto-g-dla-bydgoszczy_more_114071.html
Czytaj więcej: http://infobus.pl/nowe-conecto-g-dla-bydgoszczy_more_114071.html
Przestrzeń pasażerska
jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Konvekta. Naturalną
wentylację zapewnia osiem okien uchylnych oraz sterowane elektrycznie
szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring. Pasażerowie mają
zapewniony dostęp do gniazd USB, a także sieci WiFi.
W autobusach co prawda zabrakło biletomatów, ale... są kasowniki Mennicy
Polskiej. A te operują na jej autorskim Open Payment System. Dzięki
temu urządzenie łączy w sobie funkcje kasownika i automatu biletowego.
Co prawda możliwy jest zakup tylko biletów elektronicznych i tylko za
pomocą płatności bezgotówkowej, ale to w końcu przyszło. A Bydgoszcz to
drugie polskie miasto, które chce w całości przejść na taki system.
Skoro jesteśmy w Bydgoszczy to nie zapomniano o komforcie pracy
kierowców. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej
od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana
na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To
jednak nie wszystko. Prowadzący ma także do dyspozycji agregat Konvekta
KL20E, który chłodzi i grzeje jego stanowisko pracy.
MZK konfigurując system informacji pasażerskiej postawiło na kompaktowy
pakiet. Oparto go na urządzeniach bydgoskiego Pixela. Każdy Conecto G
jest wyposażony w cztery zewnętrzne wyświetlacze diodowe o wysokiej
rozdzielczości, w tym jeden dedykowany dla pasażerów niedowidzących. W
środku za kabiną zamontowano diodową tablicę XTL 120x16. Do tego
dochodzą głosowe zapowiedzi przystanków i GPS. Całością steruje
autokomputer XC-6 z terminalem PTD-10, który posiada dotykowy interfejs.
Bydgoszcz to kolejne miasto w Polsce, w którym na stałe zagości nowa
generacja Mercedesa Conecto. Autobusy z tej rodziny są już obecne w
Białymstoku, Krakowie oraz Zielonej Górze. Bydgoszcz ma jednak więcej
wspólnego z pierwszym i ostatnim miastem z tej trójki. MZK jest bowiem
trzecim odbiorcą w naszym kraju, który zdecydował się na ich zakup jako
fabrycznie nowych.
Czytaj więcej: http://infobus.pl/nowe-conecto-g-dla-bydgoszczy_more_114071.html
Czytaj więcej: http://infobus.pl/nowe-conecto-g-dla-bydgoszczy_more_114071.html
Komentarze
Prześlij komentarz