Trzy elektryczne pojazdy Mercedes-Benz eVito w obsłudze lotniska Chopina

Trzy elektryczne pojazdy Mercedes-Benz eVito rozpoczynają trzymiesięczną służbę w zakresie obsługi naziemnej lotniska, w ramach długoterminowego testu w firmie LS Airport Services. Długoterminowy bezpłatny test eVito jest elementem projektu Lighthouse Customers, w ramach którego Daimler AG zaprasza firmy użytkujące pojazdy Mercedes-Benz do udziału w procesie tworzenia i udoskonalania rozwiązań dla flot elektrycznych. Wybrani na poziomie centrali klienci z całej Europy testują eVito w codziennej eksploatacji. Od lutego taki test trwa w Poczcie Polskiej, a obecnie, również w ramach współpracy Mercedes-Benz Polska oraz Athlon Car Lease Polska, rozpocznie się w firmie LS Airport Services. – Testujemy je po to, aby sprawdzić, czy będziemy mogli je na stałe wykorzystać u nas w organizacji. Parametry techniczne pokazują, że tak, ale dopiero testy wykażą, czy rzeczywiście sprawdzą się w trudnych warunkach na płycie lotniska – mówi Sebastian Grochala, rzecznik prasowy LS Airport Services. Jak dodaje, testy będą trwały 3 miesiące. – Po zakończeniu podejmiemy decyzję, czy kolejne pojazdy, które będziemy kupować będą elektryczne – dodaje. Same testy mają pomóc w przygotowaniu się do organizowania przetargów. Samochody, które od dziś będą testowane są elementem szerszego procesu elektryfikacji parku maszynowego LS Airport Services. – Rozpoczęły go ciągarki, które wymieniamy na elektryczne pojazdy polskiego producenta Bartesko. Jesteśmy z nich bardzo zadowoleni – mówi rzecznik. – Chcielibyśmy móc w perspektywie kilku lat dokonywać wymiany kolejnych pojazdów – stwierdza. Do tego muszą się także przygotować producenci, gdyż, jak wyjaśnia Sebastian Grochala, większość jednostek sprzętowych, którymi dysponuje firma, to pojazdy tworzone specjalnie na jej indywidualne zapotrzebowanie. Wymaga to także odpowiedniej infrastruktury zasilającej pojazdy, – Dzięki temu, że jesteśmy właścicielem LS Cargo Park znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie płyty lotniska Chopina możemy w pewnym zakresie wprowadzić zmiany samodzielnie – na szerszą skalę będzie to jednak wymagało odpowiedniego przygotowania infrastruktury Portów Lotniczych – informuje przedstawiciel LS Airport Services. (Rynek Lotniczy)

Komentarze