Firma Schwarzmüller uczciła osiemdziesięciolecie otwarcia swojego największego zakładu

Firma Schwarzmüller uczciła osiemdziesięciolecie otwarcia swojego największego zakładu wypuszczając na rynek specjalny model pojazdu według ekskluzywnego projektu. To stalowa, trzyosiowa naczepa wywrotka o masie własnej zaledwie 5,9 tony pokryta oryginalnym wzorem. Szef Grupy zapewnia, że tych wyjątkowych pojazdów będzie tylko 80. I ani sztuki więcej. Nie był to wprawdzie początek historii firmy, ale krok, jaki Grupa Schwarzmüller wykonała 80 lat temu, był dla niej prawdopodobnie najważniejszym. W 1939 roku w austriackim Hanzing, dzielnicy Freinbergu, niewielkiej miejscowości położonej zaledwie parę kilometrów od niemieckiego Passau, gdzie firma powstała w 1871 roku, położono kamień węgielny pod budowę nowej fabryki. Dzisiaj znajduje w niej zatrudnienie ponad 800 osób. Od tego czasu to w tym miejscu niezmiennie zapadają najważniejsze decyzje międzynarodowej firmy. Roland Hartwig, dyrektor zarządzający Grupy Schwarzmüller dla uczczenia tego wydarzenia, zaprezentował 21 sierpnia jubileuszowy pojazd: stalową wywrotkę w limitowanej edycji w czarno-biało-czerwonej stylistyce.Unikalne wzornictwo sprawia, że „Edition 80” przyciąga wzrok. Na czarnym tle dynamiczna austriacka flaga stanowi kontynuację logo Schwarzmüllera. Na fladze widoczny jest numer edycji, ponieważ liczba pojazdów w jubileuszowej wersji jest ograniczona do 80 sztuk. Roland Hartwig obiecuje, że więcej pojazdów nie będzie dostępnych w sprzedaży. Wywrotki ze stalową muldą można nabyć od ręki.Technicznie rzecz biorąc, ten jubileuszowy pojazd jest klasykiem z szerokiego segmentu wywrotek Schwarzmüller. Jest to trzyosiowa naczepa wywrotka ze stalową ramą odporną na skręcanie, wykonaną z lekkiej stali o wysokiej wytrzymałości oraz muldą Hardox o pojemności 25 m3 z podłogą o grubości 5 mm i ścianami bocznymi o grubości 4 mm. Niewielka masa własna wynosząca tylko 5,9 tony, łączy w sobie inteligentną, lekką konstrukcję z jednoczesną wytrzymałością w codziennym użytkowaniu.Dzięki specjalnemu połączeniu skrzynki skrętnej i rur skrętnych w ramie pojazdu oraz ukośnego pasa górnego ramy, których celem jest uzyskanie możliwie najniższego środka ciężkości muldy oraz czteropunktowemu siłownikowi wywrotu Schwarzmüller poprawia stabilność wywrotu o 6%, gwarantując tym samym wyjątkową stabilność wywrotki. Elektroniczny system hamulcowy wraz z programem stabilizującym i automatycznym systemem opuszczania, oś podnoszona z systemem zwiększającym trakcję podczas ruszania, przyjazny dla użytkownika podest roboczy do zwijanej plandeki, a także aluminiowe felgi to kolejne cechy, które czynią jubileuszową wywrotkę wyjątkowym pojazdem transportowym klasy premium.Fabryka w Hanzing w Austrii została zbudowana 80 lat temu na terenie należącym do firmy. Zanim to nastąpiło firma Schwarzmüller wynajmowała budynek istniejący w pobliżu. Firmę założono prawie 70 lat wcześniej na obrzeżach starego niemieckiego miasta w Passau (Passawa). Z zakładu rzemieślniczego stała się w okresie ówczesnej prosperity przemysłowej producentem pojazdów, który po przeniesieniu się do Austrii w 1934 r. zamierzał wykorzystać istniejące tam możliwości rynkowe. Naczepy serii „Edition 80” mają oryginalne malowanie i będą limitowane. Będzie ich tylko 80. Każda ma numer na tylnej klapie i na boku muldy zbudowanej ze stali Hardox. W latach 60. i 70. XX wieku firma wzmocniła swoją obecność i stała się liderem na rynku ciągnionych pojazdów użytkowych. Jest to pozycja, której grupa nadal broni. W latach 90. grupa Schwarzmüller rozpoczęła ekspansję na rynki krajów dawnego bloku wschodniego – Węgry, Czechy i Słowację. Przedsiębiorstwo rodzinne Schwarzmüller jest obecnie reprezentowane w 21 krajach europejskich i zatrudnia około 2300 osób. Firma Schwarzmüller rozwinęła się z lokalnego producenta pojazdów w międzynarodową grupę przedsiębiorstw o europejskim znaczeniu. Jubileuszowa wywrotka upamiętnia historię tego sukcesu. Grupa Schwarzmüller jest jednym z największych w Europie kompleksowych dostawców ciągnionych pojazdów użytkowych. Ma trzy zakłady produkcyjne: w Austrii (Freinberg/Hanzing), w Czechach (Zebrak) i na Węgrzech (Dunaharaszti koło Budapesztu) i jest obecna na rynkach 21 krajów, głównie w Europie Środkowej, Południowo-Wschodniej i Wschodniej. Dzięki ukierunkowaniu się na pojazdy klasy premium producent wyznacza standardy branżowe i w rezultacie ponad 140-letniego doświadczenia jest specjalistą w zakresie indywidualnych rozwiązań transportowych dla wymagających branż. Oprócz przemysłu budowlanego i paliwowego są to przemysł surowców naturalnych i wtórnych oraz transport na duże odległości. W 2018 roku grupa Schwarzmüller wyprodukowała 9306 pojazdów użytkowych i zatrudniała 2290 pracowników. Jej obroty wyniosły 378 milionów euro. Źródło: trucks.com.pl

Komentarze