Daimler Truck realizuje wizję zerowej emisji i zwiększonego bezpieczeństwa na drogach


Daimler Truck realizuje wizję zerowej emisji i zwiększonego bezpieczeństwa na drogach, łącząc po raz pierwszy dwie najbardziej obiecujące technologie – napęd elektryczny i technologię jazdy autonomicznej – w Demonstratorze Freightliner eCascadia . Pojazd oparty jest na seryjnym elektrycznym Freightliner eCascadia i jest wyposażony w oprogramowanie do jazdy autonomicznej firmy Torc oraz najnowszą technologię czujników i obliczeń poziomu 4. Docelowo umożliwi to jazdę autonomiczną na poziomie 4. Torc Robotics jest spółką zależną Daimler Truck zajmującą się technologią autonomicznych wirtualnych kierowców. Choć pojazd autonomiczny jest nadal projektem badawczym i zaawansowanym inżynieryjnym, ma potencjał, aby przekształcić się w modułową, skalowalną platformę niezależną od napędu, umożliwiającą elastyczne wykorzystanie w różnych zastosowaniach w transporcie ciężarowym. Celem jest zaoferowanie klientom wyboru pojazdów odpowiednich do ich konkretnych potrzeb biznesowych i transportowych. „Łącząc technologie zeroemisyjne i autonomiczne w jednym produkcie, testujemy rozwiązania pod kątem wyzwań, przed którymi prawdopodobnie staną nasi klienci w przyszłości” – powiedział John O'Leary, prezes i dyrektor generalny Daimler Truck North America. „Chcemy dać im wybór, który pozwoli im robić to, co potrafią najlepiej: utrzymać świat w ruchu dzisiaj i w przyszłości. Wymaga to dużo przewidywania, zadawania pytań, testowania, uczenia się, doskonalenia i współtworzenia z naszymi klientami z wieloletnim wyprzedzeniem, aby ostatecznie znaleźć właściwe rozwiązanie. Ta ciężarówka jest doskonałym przykładem początku procesu rozwoju”. Joanna Buttler, szefowa Global Autonomous Technology Group w Daimler Truck, dodała: „Wspólnie z Torc dokonujemy znacznych postępów w kierunku wprowadzenia autonomicznych ciężarówek w USA do 2027 r. Chociaż w ramach tego pierwszego wprowadzenia na rynek skupiamy się na autonomicznych ciężarówkach z konwencjonalną technologią napędu, zawsze patrzymy dalej w przyszłość”. Freightliner eCascadia na baterie , wszedł do produkcji w 2022 r. i obecnie pokonał w rzeczywistych warunkach 6 milionów mil w ponad 55 flotach w Stanach Zjednoczonych. Ten bezemisyjny samochód ciężarowy klasy 8 został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu optymalnej wydajności flotom chcącym przejść na wydajne ciągniki o zerowej emisji. Akumulator można naładować do 80 procent pojemności w ciągu zaledwie 90 minut. Dostępnych jest kilka opcji akumulatorów i osi napędowych, zapewniających typowy zasięg 255, 220 lub 230 mil, w zależności od konkretnej konfiguracji. Freightliner eCascadia jest wyposażony w opatentowany układ Detroit ePowertrain , który zapewnia wydajność, wydajność i niezawodność. Aby zwiększyć bezpieczeństwo na drodze, eCascadia jest również standardowo wyposażona w pakiet systemów bezpieczeństwa Detroit Assurance, w tym Active Brake Assist 5.Autonomiczny demonstrator eCascadia daje wgląd w przyszłe przypadki autonomicznego użycia, w tym krótsze, powtarzalne trasy z wykorzystaniem infrastruktury zeroemisyjnej. W zależności od zastosowania przyszłe autonomiczne ciężarówki będą mogły być również napędzane technologiami napędowymi wodorowymi. W obecnie testowanym zastosowaniu typu hub-to-hub ciężarówka ma autonomicznie poruszać się między centrami towarowymi wzdłuż korytarzy autostrad w USA. Autonomiczny demonstrator technologii eCascadia został zaprojektowany z zachowaniem wielu podobieństw z produkcyjną eCascadią , wykorzystując synergię w procesie rozwoju, usprawniając procesy inżynieryjne i zwiększając wartość dla klienta dzięki łatwości serwisowania, ponieważ klienci mogą już znać elektryczną Cascadię akumulatorową. Daimler Truck opracowuje i testuje technologię autonomicznych pojazdów ciężarowych od 2015 r., kiedy to zaprezentowano Freightliner Inspiration Truck jako pierwszą licencjonowaną autonomiczną ciężarówkę użytkową SAE poziomu 2, która może poruszać się po otwartych drogach publicznych w Stanach Zjednoczonych. Firma zamierza wejść na rynek z produkcją autonomicznych samochodów ciężarowych SAE Level 4 w Stanach Zjednoczonych do 2027 r. Partner technologiczny Daimler Truck, firma Torc, testuje gotowe autonomiczne ciężarówki Freightliner Cascadia w rzeczywistych zastosowaniach z wybranymi firmami logistycznymi, takimi jak Schneider i CR England , w ciągu ostatniego roku z powodzeniem autonomicznie przewożąc ładunki klientów na swojej trasie testowej między Phoenix a Oklahoma City. Daimler oczekuje, że autonomiczny transport ciężarowy wygeneruje przychody w wysokości 3 miliardów euro i EBIT w wysokości ponad 1 miliarda euro już w 2030 roku.

Komentarze