IVECO Poland udostępniło swoim klientom 8 pojazdów
demonstracyjnych IVECO Stralis NP460 zasilanych skroplonym gazem ziemnym
(LNG).
IVECO Poland udostępnia 8 ciągników siodłowych IVECO Stralis Natural
Power 460 wyposażonych w narzędzia telematyczne. Do dyspozycji klientów
jest 5 ciągników w wersji standardowej, 1 mogący przewozić materiały
niebezpieczne tzw. ADR oraz 2 ciągniki niskie Low Tractor do naczep
przestrzennych. Dzięki nim kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort
jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG.
Silnik pojazdu zasilany jest w całości gazem ziemnym i generuje moc
460 KM i moment obrotowy 2.000 Nm. Dzięki takiej jednostce napędowej
samochody Natural Power posiadają analogiczną dynamikę jak pojazdy z
konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we
wszystkie systemy wspierające kierowcę, działające analogicznie, jak
jego odpowiedniki w pojeździe zasilanym olejem napędowym. Jest to m.in.
zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE. Pełni on funkcję
przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy
zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W
połączeniu z układem fabrycznej telematyki i systemem pokładowego
trenera DSE, system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty
w uzyskaniu oszczędności paliwa.
Pojazdy wyposażone są w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad
390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać do 1.600 kilometrów na
jednym tankowaniu. Silnik Stralisa NP jest sprzężony z 12-biegową
zautomatyzowaną skrzynią biegów Hi-TroniX. Dodatkowo gazowy układ
napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich ( generuje
maksymalnie 71dB – zgodnie z certyfikatem Piek Quiet Truck).
Stralis Natural Power wykazał w licznych testach swój potencjał w
redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji. Oferuje
wysokie osiągi w transporcie dalekobieżnym, niższe zużycie paliwa oraz
dalekie okresy między przeglądowe. Pojazd ten jest w stanie osiągnąć do
15% niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek
stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) nawet o 95% w
porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny zgodny z
aktualną normą emisji Euro VIC. Bezobsługowy, bardzo prosty układ
oczyszczania spalin nie zawiera filtra cząstek stałych DPF, katalizatora
selektywnego SCR oraz nie wymaga stosowania AdBlue. (trucksfocus)
Komentarze
Prześlij komentarz