Kolejne testy Citaro NGT

Rybnicki Transgór przez najbliższe dni testuje gazowego Mercedesa Citaro NGT. To drugi sprawdzian tego autobusu w Polsce. Do połowy maja będzie można go spotkać na liniach rybnickiego Zarządu Transportu Zbiorowego. Nowy Citaro na gaz w porównaniu ze swoimi poprzednikami posiada zupełnie nowy silnik. Jego serce stanowi stojąca jednostka M936 o pojemności 7,7 litra i spełniająca normę Euro 6. Osiąga ona moc 222 kW i 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Postawienie przez Mercedesa na nowy silnik pozwoliło osiągnąć kilka korzyści. To m.in. niższa waga, odpowiednio większa liczba miejsc pasażerskich, lepsze osiągi, niskie zużycie paliwa i wydłużenie okresów międzyobsługowych. Czy trzeba czegoś więcej? Podstawową zaletą nowego systemu napędowego jest jego lekkość. To efekt zarówno niższej masy nowego silnika, jak i kompaktowej zabudowy kompozytowych butli z gazem, która teraz waży zaledwie 485 kg. Jak wiadomo gazowy "garb" zwiększa całkowitą wysokość autobusów CNG do niespełna 3,39 m. Wszystkie inne wymiary są identyczne jak w modelach Citaro z silnikami diesla. Dla lepszego rozłożenia nacisków butle umieszczone są nad przednią osią. Demonstracyjnym Citaro NGT wersji demo może podróżować ok. 90 pasażerów. Ci, którzy preferują przejazdy na siedząco mają zapewnioną podróż na 25 fotelach typu CSE. Z niskiej podłogi mamy dostępnych tylko sześć foteli. Pamiętajmy jednak, że to demonstracyjna "gwiazda", więc wynik ten z łatwością można poprawić. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0. Drugie drzwi są odskokowo-przesuwne. "Nasza firma dba nie tylko o to, by podróż odbywała się w sposób bezpieczny i komfortowy, ale również w poszanowaniu środowiska. Dlatego też zdecydowaliśmy się na przeprowadzanie w naszych warunkach testu autobusu spełniającego normy EURO 6, tym razem zasilanego sprężonym gazem ziemnym" - mówi Antoni Mainczyk, Prezes Zarządu P.S.T. Transgór S.A., największego operatora obsługującego linie autobusowe transportu zbiorowego na terenie Rybnika. "Testy te mają na celu przygotowanie do wdrożenia Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych." – dodaje Kazimierz Berger, Dyrektor ZTZ Rybnik. Autobus będzie realizował kursy na wybranych linia do połowy maja. Źródło: Infobus

Komentarze