Nowy Arocs do przewozów specjalizowanych i specjalnych to premierowa flagowa propozycja Mercedes-Benz Trucks do obsługi ruchu budowlanego. Dzięki niemu ruch ten również wkracza w erę cyfrową, gdyż jego innowacje odzwierciedlają trend w kierunku powiększonych cyfryzacji i usieciowenia.Wyświetlacz dodatkowy Multimedia Cockpit może też prezentować obraz nawet z czterech kamer. W przypadku braku osoby kierującej ruchem na placu budowy, wiele zabudów samochodów budowlanych da się bowiem bezpiecznie obsługiwać z kabiny tylko wtedy, gdy ich promień działania dokładnie monitorują kamery. Tymczasem w premierowym Arocsie zazwyczaj nie trzeba w tym celu instalować dodatkowych monitorów, gdyż wyświetlacz dodatkowy Multimedia Cockpit odbiera obraz z maksymalnie czterech kamer. Kierowca może wybierać pomiędzy różnymi trybami wyświetlania oraz przykładowo powiększyć tylko ten widok, który go w danej chwili interesuje.
Tym samym Multimedia Cockpit harmonijnie współpracuje z zabudową. Preinstalowane fabrycznie, indywidualizowane rozwiązania dostarczają kierowcy więcej informacji niż dotąd. Do obsługi funkcji nadwozia nadal można używać przełączników mechanicznych lub zastąpić je przełącznikami wirtualnymi ‒ sterowanie nimi jest wygodnie i intuicyjnie. W nowym Arocsie zredukowano także ilość okablowania, co znaczy, że
przestaje być konieczne prowadzenie kolejnych kabli do pola
przełączników w tablicy rozdzielczej.
Przyjazność novum dla producentów zabudów poprawiła się także pod
względem „hardware'u”. Dla wszystkich wersji 4-osiowych jest teraz
mianowicie dostępny fabryczny pionowy układ wydechowy, oznaczający
więcej przestrzeni montażowej na ramie dzięki pionowemu układowi
oczyszczania spalin. W rezultacie z boku ramy zwiększa się przestrzeń do
montażu zabudowy i osprzętu, przykładowo dodatkowych zbiorników paliwa
czy schowków. Kolejna zaleta tych rozwiązań w porównaniu z
dotychczasowymi bocznymi układami wydechowymi, w których jedynie rura
wydechowa była prowadzona pionowo, polega na zmniejszeniu masy pojazdu.
Nowy boczny układ wydechowy umożliwia zatem realizację zoptymalizowanych
pod względem przestrzeni montażowej rozwiązań ze standardowym układem
wydechowym.
Do tego dochodzi oszczędność czasu i zwiększenie jakości dzięki
systemowi zarządzania współpracą z producentami zabudów. Powyższe wynika
z faktu, że Mercedes-Benz Trucks zapewnia wszechstronność nowego Arocsa
w szerokim zakresie zastosowań także poprzez uwzględnienie wymagań
producentów zabudów już na etapie projektowania pojazdu. Z kolei
producenci ci, posiadający status „Qualified Partner”, zobowiązują się
do utrzymywania standardów jakości usług serwisowych odpowiednich dla
marki Mercedes-Benz, włącznie z dostawą i dokumentacją części. W zamian
otrzymują dostęp do danych konstrukcyjnych, dzięki którym mogą
zrealizować zamówione nadwozie szybko i w wysokiej jakości.
Komentarze
Prześlij komentarz