Renault przedstawia całą gamę pojazdów elektrycznych

Po dziesięciu latach eksperymentów przeprowadzanych we współpracy ze swoimi klientami-partnerami w warunkach rzeczywistych firma Renault Trucks przedstawia drugą generację w pełni elektrycznych pojazdów: Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. i Renault Trucks D Wide Z.E. Jest to kompletna gama pojazdów od 3,5 do 26 ton.Pojazdy Renault Trucks D i Renault Trucks D Wide Z.E. będą produkowane w zakładzie firmy Renault Trucks w Blainville-sur-Orne, a na rynek trafią w roku 2019. Renault Master Z.E. jest dostępny już od roku 2018. Aby nadążyć za zmianami w obszarze transportu miejskiego, firma Renault Trucks, wypuszcza na rynek drugą generację elektrycznych pojazdów ciężarowych. Gama pojazdów Renault Trucks Z.E., którą tworzą Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. i Renault Trucks D Wide Z.E., w zakresie od 3,5 do 26 ton, obejmuje wachlarz zastosowań miejskich, od dystrybucji i dostawy towarów po wywóz śmieci. Firma Renault Trucks przygotowywała się do przejścia na pojazdy elektryczne przez ostatnie dziesięć lat. Elektromobilność była dla firmy Renault odpowiedzią na problemy związane z jakością miejskiego powietrza i hałasem oraz sposobem na zmniejszenie emisji CO2. Przez ostatnie dziesięć lat firma, wraz ze swoimi klientami-partnerami, testowała elektryczne pojazdy ciężarowe w warunkach rzeczywistych, aby uzyskać najważniejsze informacje na temat użytkowania, zachowania akumulatorów, sprzętu do ładowania i szczególnych wymagań w zakresie konserwacji. Za sprawą tych testów w warunkach rzeczywistych klienci-partnerzy firmy Renault Trucks mogli pomóc swoim własnym klientom w zmierzeniu się z technologią elektryczną.Niektóre firmy transportowe zdążyły przetestować elektromobilność w swoich flotach. Jedną z takich firm jest XPO Logistics.Renault Master Z.E., który ukazał się we wrześniu 2018 roku, został stworzony do takich celów jak np. transport przesyłek kurierskich i zapewnia dostęp do wszystkich obszarów miejskich – nawet tych, w których obowiązują surowe ograniczenia ruchu. Akumulator tego w pełni elektrycznego pojazdu użytkowego ładuje się przez sześć godzin. Jego pojemność ładunkowa jest taka sama jak w konwencjonalnym pojeździe Renault Master napędzanym silnikiem wysokoprężnym, ponieważ akumulatory zamontowane są pod jego przednimi fotelami. Gama Master Z.E. dostępna jest w sześciu wariantach – cztery pojazdy o nadwoziu furgonowym i dwa o nadwoziu skrzyniowym. Renault Master Z.E. w wersji standardowej został wyposażony w kamerę cofania, czujniki cofania oraz lusterko szerokokątne.16-tonowa wersja pojazdu Renault Trucks D Z.E. została stworzona do takich celów jak np. realizacja dostaw w środowisku miejskim i przy ładunkach transportowanych w kontrolowanej temperaturze. Pojazd Renault Trucks D Wide Z.E., służący do zbiórki odpadów, będzie dostępny w wersji 26-tonowej. Oba te modele będą produkowane w zakładzie Renault Trucks w Blainville-sur-Orne, we francuskiej Normandii, w drugiej połowie 2019 roku. Pojazdy z gamy dystrybucyjnej Renault Trucks Z.E. mają zasięg roboczy do 300 km w zależności od zastosowania i konfiguracji akumulatora. W rzeczywistości akumulator jest najdroższym elementem przy zakupie elektrycznego pojazdu ciężarowego. W przypadku firmy Renault Trucks, dostępne będą różne opcje zasięgu roboczego. Dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym, litowo-jonowe akumulatory pojazdów Renault Trucks D Z.E. i Renault Trucks D Wide Z.E. można naładować w jedną do dwóch godzin za pośrednictwem złącza 150 kW Combo CCS. W przypadku nocnego ładowania prądem przemiennym, czas potrzebny do pełnego naładowania 300 kWh akumulatora wynosi 12 godzin. W tym przypadku użycie trójfazowego przemysłowego gniazda elektrycznego 380 V 32 A jest w pełni wystarczające. Pojazdy Renault Trucks D Z.E. i Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażone są w wał odbioru mocy ze standardowym złączem mechanicznym, co zapewnia elastyczność w zakresie użytkowania i zastosowanego nadwozia. Źródło: trucksfocus.pl

Komentarze