Fiat Chrysler Automobiles inwestuje w USA

Fiat Chrysler Automobiles stworzy w Michigan ponad 6 tys. miejsc pracy w pięciu fabrykach, za co dostanie od Amerykanów 276 mln dolarów w różnego rodzaju zwolnieniach podatkowych. A może dostać jeszcze więcej. Cały plan inwestycyjny, który umożliwia przyznanie takich ulg jest wart 4,5 mld dolarów.Fiat Chrysler ogłosił swój plan już w końcu lutego tego roku. Na budowę nowej hali montażu i zmianę Mack Avenue Engine Complex w zakład produkujący także kolejnej generacji Jeepa Grand Cherokee i całkiem nowy model SUV marki Jeep firma przeznaczy 1,6 mld dolarów. Przeniesienie z zakładów produkcji silników Pentastar do Dundee Engine Plant ma kosztować 119 mln dolarów. Obecnie zakłady Mack są czynne tylko w części wytwarzającej silniki Pentastar o pojemnościach 3,0, 3,2 oraz 3,6 l. Część produkująca silniki V6 o pojemności 3,7 l została zamknięta we wrześniu 2012. Modernizacja zakładów Jefferson North to 900 mln dolarów, a zwiększenie mocy wytwarzających elementy karoserii zakładów Sterling Stamping i Warren Stamping to kolejnych 400 mln dolarów, Produkujące samochody Ram 1500 Classic zakłady Warren Truck zostaną rozbudowane kosztem 1,5 mld dolarów, by produkować także Jeepy Wagoneer i Grand Wagoneer. Miasto Warren zastanawia się nad pakietem wsparcia dla tej inwestycji, więc suma związanych z tym planem inwestycyjnym ulg podatkowych może jeszcze wzrosnąć. Modernizacje zakładów Mack, Jefferson i Warren mają także pozwolić wytwarzać tam pojazdy z napędem elektrycznym. Fiat Chrysler Automobiles przypomina, że od czerwca 2009 zainwestował w USA 14,5 mld dolarów tworząc niemal 30 tys. nowych miejsc pracy. Mark Stewart, dyrektor operacyjny FCA North America, stwierdził, że decyzja o wsparciu to zielone światło dla planowanych inwestycji, pozwalających zbudować bezpieczną przyszłość dla firmy i lokalnych społeczności. W grudniu ubiegłego roku FCA ogłosiło nowy plan inwestycyjny dla zakładów we Włoszech, zakładający zainwestowanie w tamtejsze zakłady 5 mld euro i utrzymanie zatrudnienia. Zapowiadane wcześniej przez zmarłego w ubiegłym roku Sergio Marchionne wyprowadzenie produkcji Fiata Pandy pozy Włochy nie nastąpi. Włoscy związkowcy także mówili o bezpieczeństwie zatrudnienia. Nie wiadomo co FCA szykuje zakładom w Serbii i w Polsce. O ich bezpieczeństwie wciąż nikt nic nie mówi. Źródło: wnp.pl

Komentarze