Iveco Poland dopiero co chwaliło się
dostępnością już ośmiu demonstracyjnych ciągników na gaz. Jedna z tych
ciężarówek właśnie trafiła do firmy Gefco Polska, przez trzy tygodnie
mają kursować na bardzo specyficznej trasie.
Testowy Stralis NP 460 ma typowo
długodystansową konfigurację. Napęd zapewnia mu 460-konny silnik na
płynny gaz ziemny (LNG), z siodłem łączona jest naczepa typu mega, a
kabina to największy wariant z oferty. Stosunkowo duży będzie też
zasięg, jako że NP 460 w wariancie Low Tractor może przejechać do 1200
kilometrów. Codzienną pracą „testówki” będą jednak kursy na
nieporównywalnie krótszym dystansie.
Ciężarówka będzie jeździła na
40-kilometrowym „wahadle” między fabryką elementów karoseryjnych a
montownią nowych samochodów. Jest to praca wykonywana dla dużego klienta
z branży motoryzacyjnej. Jeśli natomiast Stralis NP 460 wykaże się w
tym użytku opłacalnością, Gefco Polska oraz współpracujący z firmą
przewoźnicy mogą zamówić go w większej ilości egzemplarzy.
Przy okazji zachęcam do zapoznania się z
wynikami innego testu Iveco Stralis NP 460, przeprowadzonego w firmie
A&B. Próba ta dostarczyła bardzo dokładnych danych na temat kosztów
eksploatacji, a ponadto wszystko odbyło się w porównaniu z ciężarówką
spalinową. Źródło: 40ton.net
Komentarze
Prześlij komentarz