Ubiegłoroczny Truck of the Year wreszcie ma szansę mocniej zaznaczyć
swoją obecność na Polskich drogach. W czwartek doszło do podpisania
ostatecznego porozumienia pomiędzy Q-Service Truck (spółką należącą do
grupy Inter Cars), a tureckim Ford Trucks. Ze strony Ford Trucks
obecni byli: Serhan Turfan, Vice President Ford Trucks oraz Emrah
Duman, Director of International Markets. Polską stronę reprezentowali:
prezes Zarządu Inter Cars i prokurent Q-Service Truck Maciej Oleksowicz,
prezes Zarządu Q-Service Truck Sławomir Rybarczyk i Jarosław Abramczyk
Country Manager Poland & Baltics Ford Trucks. Efektem tego
porozumienia jest budowa sieci sprzedaży oraz serwisów działających pod
zarządem Ford Trucks Polska. Oficjalne otwarcie i prezentacja marki Ford
Trucks ma odbyć się we wrześniu. Nieoficjalnie jednak wiadomo, że
przedstawiciele Ford Trucks Polska już od jakiegoś czasu działają w
Polsce i uzgadniają schemat działań.Punkty sprzedaży, ale przede wszystkim serwisy ciężarowych Fordów, mają
być utworzone w ramach sieci warsztatów Q-Service Truck zarządzanymi
przez Sławomira Rybarczyka, wieloletniego prezesa Zarządu tej spółki.
Warsztaty współpracujące ściśle z marką Inter Cars są wszystkim znane i
wielu przewoźników zapewne zna je bardzo dobrze. Jest ich w Polsce 76,
jednak w pierwszym etapie tylko 10 najlepszych otrzyma autoryzację
Forda. Docelowo planuje się rozbudowę siatki serwisów do 20 punktów.
Planowane lokalizacje to: Warszawa, Wrocław, Łódź, Gdańsk, Katowice/Kraków, Rzeszów, Lublin, Białystok, Poznań, Szczecin.Istotą sprawy dla klienta jest gwarancja bezpieczeństwa w przypadku
obsługi sprzedażowej i posprzedażnej. Wszystkie te obowiązki bierze na
siebie nowo powstała spółka Ford Trucks Polska, na której czele
stanął Jarosław Abramczyk, który będzie zarządzał rynkiem polskim, ale
także sprzedażą w krajach nadbałtyckich. Jak już wspomnieliśmy
na wrzesień została zaplanowana oficjalna prezentacja flagowego
samochodu Forda F-Max dla polskich klientów. Nie oznacza to jednak, że
do do tego czasu nic się nie będzie działo. Obecnie trwa wybór
pierwszych serwisów i rekrutacja przedstawicieli handlowych dla nowej
marki. Podobno region Mazowsza jest najmocniej zaawansowany w budowę
struktur, co zapewne pozwoli najszybciej pozyskać nowych klientów.
Wykwalifikowani przedstawiciele handlowi to jedno, a drugie to produkt. W
ofercie Ford Trucks Polska podstawowym modelem będzie ciągnik siodłowy
F-Max 4x2 z 12,7-litrowymi jednostką napędową o mocy 500 KM i 2500 Nm w
zakresie 1400-1850 obr./min. Nie oznacza to jednak, że braku dostępności
pozostałych jednostek napędowych 420, 480 KM oraz konfiguracji 6x2,
6x4, 8x2, 8x4 w podwoziach lub pojazdach specjalistycznych. Mniejsze
pojazdy będą oferowane z silnikami 9-litrowymi - 339 KM. Ogółem
ciężarowy Ford oferuje blisko 60 konfiguracji samochodów.
Sieć Q-Service Truck, istniejąca na rynku od 1999 roku, doskonale
wpisała się w krajobraz polskiego rynku transportowego. Nie jest
tajemnicą, że starsze auta są często naprawiane poza oficjalną strukturą
autoryzowanych serwisów, a przewoźnicy chętnie korzystają z zamienników
oryginalnych części. Tak wyrosła potęga grupy Inter Cars i
poszczególnych spółek działających na rzecz niezależnego rynku napraw i
części zamiennych. Obecnie sytuacja ulegnie częściowej zamianie. Serwisy
Q-Service Truck, działające na rzecz Forda, będą dystrybuowały
oryginalne części zamienne Forda i stosowały technologię napraw zgodną z
zaleceniami producenta. Warty odnotowania jest fakt, że interwały
między przeglądami modelu F-Max wynoszą około 150 tys km. Źródło: 4Trucks.pl
Komentarze
Prześlij komentarz