Ford F-Max będzie sprzedawany w Polskiej sieci dilerskiej

Ubiegłoroczny Truck of the Year wreszcie ma szansę mocniej zaznaczyć swoją obecność na Polskich drogach. W czwartek doszło do podpisania ostatecznego porozumienia pomiędzy Q-Service Truck (spółką należącą do grupy Inter Cars), a tureckim Ford Trucks. Ze strony Ford Trucks obecni byli: Serhan Turfan, Vice President Ford Trucks oraz Emrah Duman, Director of International Markets. Polską stronę reprezentowali: prezes Zarządu Inter Cars i prokurent Q-Service Truck Maciej Oleksowicz, prezes Zarządu Q-Service Truck Sławomir Rybarczyk i Jarosław Abramczyk Country Manager Poland & Baltics Ford Trucks. Efektem tego porozumienia jest budowa sieci sprzedaży oraz serwisów działających pod zarządem Ford Trucks Polska. Oficjalne otwarcie i prezentacja marki Ford Trucks ma odbyć się we wrześniu. Nieoficjalnie jednak wiadomo, że przedstawiciele Ford Trucks Polska już od jakiegoś czasu działają w Polsce i uzgadniają schemat działań.Punkty sprzedaży, ale przede wszystkim serwisy ciężarowych Fordów, mają być utworzone w ramach sieci warsztatów Q-Service Truck zarządzanymi przez Sławomira Rybarczyka, wieloletniego prezesa Zarządu tej spółki. Warsztaty współpracujące ściśle z marką Inter Cars są wszystkim znane i wielu przewoźników zapewne zna je bardzo dobrze. Jest ich w Polsce 76, jednak w pierwszym etapie tylko 10 najlepszych otrzyma autoryzację Forda. Docelowo planuje się rozbudowę siatki serwisów do 20 punktów. Planowane lokalizacje to: Warszawa, Wrocław, Łódź, Gdańsk, Katowice/Kraków, Rzeszów, Lublin, Białystok, Poznań, Szczecin.Istotą sprawy dla klienta jest gwarancja bezpieczeństwa w przypadku obsługi sprzedażowej i posprzedażnej. Wszystkie te obowiązki bierze na siebie nowo powstała spółka Ford Trucks Polska, na której czele stanął Jarosław Abramczyk, który będzie zarządzał rynkiem polskim, ale także sprzedażą w krajach nadbałtyckich. Jak już wspomnieliśmy na wrzesień została zaplanowana oficjalna prezentacja flagowego samochodu Forda F-Max dla polskich klientów. Nie oznacza to jednak, że do do tego czasu nic się nie będzie działo. Obecnie trwa wybór pierwszych serwisów i rekrutacja przedstawicieli handlowych dla nowej marki. Podobno region Mazowsza jest najmocniej zaawansowany w budowę struktur, co zapewne pozwoli najszybciej pozyskać nowych klientów. Wykwalifikowani przedstawiciele handlowi to jedno, a drugie to produkt. W ofercie Ford Trucks Polska podstawowym modelem będzie ciągnik siodłowy F-Max 4x2 z 12,7-litrowymi jednostką napędową o mocy 500 KM i 2500 Nm w zakresie 1400-1850 obr./min. Nie oznacza to jednak, że braku dostępności pozostałych jednostek napędowych 420, 480 KM oraz konfiguracji 6x2, 6x4, 8x2, 8x4 w podwoziach lub pojazdach specjalistycznych. Mniejsze pojazdy będą oferowane z silnikami 9-litrowymi - 339 KM. Ogółem ciężarowy Ford oferuje blisko 60 konfiguracji samochodów.
Sieć Q-Service Truck, istniejąca na rynku od 1999 roku, doskonale wpisała się w krajobraz polskiego rynku transportowego. Nie jest tajemnicą, że starsze auta są często naprawiane poza oficjalną strukturą autoryzowanych serwisów, a przewoźnicy chętnie korzystają z zamienników oryginalnych części. Tak wyrosła potęga grupy Inter Cars i poszczególnych spółek działających na rzecz niezależnego rynku napraw i części zamiennych. Obecnie sytuacja ulegnie częściowej zamianie. Serwisy Q-Service Truck, działające na rzecz Forda, będą dystrybuowały oryginalne części zamienne Forda i stosowały technologię napraw zgodną z zaleceniami producenta. Warty odnotowania jest fakt, że interwały między przeglądami modelu F-Max wynoszą około 150 tys km. Źródło: 4Trucks.pl

Komentarze