MAZ przekazuje klientom ciągniki siodłowe z silnikami Euro 6

19 czerwca w Mińskiej Fabryce Samochodów została przekazana kolejna partia ciężarówek klasy ekologicznej Euro-6 – typ MAZ-5440M9. Należy zauważyć, że JSC „MAZ” - spółka zarządzająca holdingu „BELAVTOMAZ”, jako jedna z pierwszych w państwach WNP rozpoczęła seryjną produkcję ciężarówek tej klasy ekologicznej.Właścicielem dwóch nowych aut jest BelGruzMagistral OJSC (Mińsk) - białoruski przewoźnik z wieloletnim doświadczeniem na rynku międzynarodowym. Nabyte do pracy jako część zestawu drogowego z naczepą MAZ-975830-3061 pojazdy te będą wykorzystywane do dostaw różnych ładunków. Masa brutto tego pociągu drogowego wynosi 44000 kg. Sam samochód cechuje się masą własną 8250 kg. Kluczowe jednak pozostaje, że MAZ-a 5440M9 napędza importowany z Unii Europejskiej silnik pochodzący od jednego z renomowanych dostawców – wariant ten wyposażono bowiem w 476-konną jednostkę Mercedes-Benz OM 471, połączoną ze zautomatyzowaną skrzynią biegów tego samego wytwórcy. Do tego dwa aluminiowe zbiorniki zabierają łącznie 1150 litrów paliwa. Poza tym ciężarówka otrzymała całkowicie zaktualizowane wnętrze. Kabina – zaopatrzona w zawieszenie pneumatyczne – wyróżnia się zwiększoną izolacją akustyczną i nową tablicą przyrządów, półkami do przechowywania rzeczy oraz dwoma dodatkowymi łóżkami. W układzie hamulcowym występują hamulce tarczowe z systemami przeciwblokującym i antypoślizgowym. Kompletacja zawiera też multipleksowy system sterowania z elektronicznymi wyświetlaczami na tablicy wskaźników i wbudowanym komputerem pokładowym, klimatyzację, tempomat oraz system multimedialny. Za nagłośnienie odpowiadają cztery głośniki - po dwa z każdej strony. Siedzenia dla kierowcy i pasażera stały się bardziej przestronne, a sprężyste siedzisko ze zintegrowanym pasem bezpieczeństwa zapewnia komfort pracy prowadzącego. Dochodzą jeszcze system kontroli stabilności toru jazdy, centralny zamek z pilotem oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka.Ciągnik siodłowy MAZ 5440M9 przeszedł najtrudniejsze testy na torze prób i uczestniczył w wystawach, a przedstawiciele zakładu zbierali opinie oraz badali zapotrzebowanie zgłaszane ze strony potencjalnych konsumentów i pierwszych nabywców. Następnie udoskonalono konstrukcję tej ciężarówki i zaktualizowano kabinę, aby dopasować ją do globalnych trendów ergonomicznych. Teraz z białoruskiego punktu widzenia nowoczesna w sferze swoich parametrów odpowiada ona ciągnikom wiodących firm europejskich. Warto zauważyć, że zarówno zakład, jak i BelGruzMagastral OJSC w tym roku obchodzą swoje 75-lecie i są partnerami biznesowymi od dłuższego czasu. Szef bazy transportu JSC„ BelGruzMagistral powiedział „Te samochody będą używane w międzynarodowym transporcie ładunków do UE i Unii Celnej. Byliśmy zadowoleni z wysokich standardów ekologicznych i komfortowych warunków dla kierowcy. Samochody przyciągają europejskim wzornictwem, wysoką jakością wykonania, zredukowanym hałasem i poprawioną izolacją cieplną kabiny”. Sprzęt ten został zakupiony za pośrednictwem OAO Promagroleasing w ramach programu „Affordable Leasing”. Źródło: auto-moto.pl

Komentarze