Nowe Rosenbauer PANTHER dla lotniska w Hong Kongu

Rosenbauer rozpoczął współpracę z Hongkongiem w 1998 roku, dostarczając tam pierwszą serię PANTHER 8x8, zbudowaną na podwoziu MAN z silnikiem umieszczonym pośrodku (mid-engine) i ze względu na swój wyjątkowy wygląd znaną jako Design PANTHER. Ta ciężarówka zastąpiła oryginalny Chubb Pathfinder, służący od wielu lat. W tym samym czasie, co pojazd pomocniczy, dostarczono również pojazd wężowy. Oba działały w dawnym Kai Tak Airport, znanym z niezwykle trudnego podejścia końcowego i lokalizacji w gęsto zabudowanej dzielnicy Kowloon City. PANTHER funkcjonował w niezwykle wymagającym środowisku nad morzem, gdzie słone powietrze spustoszyło połączenia elektryczne w wielu miejscach i odbiło się na samochodzie. Zespół serwisowy musiał dokonać przeglądu wszystkich złączy elektrycznych, aby upewnić się, że system będzie działał niezawodnie. W tym całym trudnym okresie pracy Rosenbauer International (a później S. K. Rosenbauer) zajmował się wieloma kwestiami dotyczącymi niezawodności. Jednak regularne interakcje i szybka reakcja zapewniały, że pojazd był sprawny. Do tej pory jest to najstarsza działająca ciężarówka Rosenbauera w Hongkongu. 

W następnych latach S. K. Rosenbauer kontynuował umacnianie swoich relacji z portem lotniczym w Hongkongu poprzez dostarczanie transporterów węży/piany. Po kilku latach i próbach zaopatrzenia w auta ratowniczo-gaśnicze (ARFF), S. K. Rosenbauer z powodzeniem dostarczył taki wariant – klasy ARFF do pracy na nowym lotnisku międzynarodowym w Hongkongu (HKIA), zlokalizowanym w Chek Lap Kok. HKIA to obiekt z dwoma terminalami i dwoma pasami startowymi, generujący ogromną wartość społeczną i ekonomiczną dla Hongkongu. W 2017 roku HKIA obsłużył 72,9 mln pasażerów i 4,94 mln ton ładunku lotniczego. Jest połączony z ponad 220 miejscami – innymi portami lotniczymi, w tym ponad 50 na kontynencie azjatyckim, przez około 1100 codziennych lotów wykonywanych przez przeszło 100 linii lotniczych.W 2006 roku S.K. Rosenbauer z powodzeniem dostarczył pionierski PANTHER AT 8x8 na podwoziu MAN-a, zbudowany przy użyciu technologii aluminiowej. Ten nowy pojazd poradził sobie z trudnym środowiskiem, działał niezawodnie przez wiele lat i obecnie na lotnisku pełni funkcję jednostki rezerwowej. Wprowadzenie wersji PANTHER 6x6 CA05 zwiększyło zaś zdolności bojowe i wydajność, czyniąc ją bardziej ekonomicznym rozwiązaniem w porównaniu z wariantami PANTHER 8x8. Pierwszy CA05, znany też jako Crash Fire Tender, dostarczono w 2007 roku. Był on oficjalnym zamiennikiem PANTHER AT, który trafił do floty rezerwowej. Crash Fire Tender zaopatrzono w zbiornik na wodę o pojemności 13 100 litrów, a występował on jako drugi pojazd interwencyjny w grupie innych jednostek RIV. W następstwie tego, w latach 2010 i 2011 austriacka firma przekazała dwie kolejne jednostki PANTHER 6x6 CA05 jako pojazdy szybkiej interwencji (RIV), przyspieszające od 10-80 km/h w ciągu 25 sekund. Pojazdy te pełnią rolę pierwszego rzutu – reagują w pierwszej kolejności na każdy incydent, do dziś pozostając w pierwszej linii.W 2015 roku S.K. Rosenbauer z powodzeniem zastąpił pojazd Scania Snozzle nową wersją PANTHER - High Reach Extendible Turret (HRET). Nowy PANTHER nie tylko spełnił złożoną specyfikację Hongkongu, ale i wprowadził nowe technologie, takie jak Roll Stability Control. W roku 2017 PANTHER 6x6 zastąpił PANTHER AT 8x8 na podwoziu MAN Crash Fire Tender. W 2017 roku lotnisko w Hongkongu ponownie wykazało swoje zaufanie do Rosenbauera, zamawiając dwie jednostki nowej generacji PANTHER 6x6. Jeden PANTHER ma HRET, a drugi jest określany jako Crash Fire Tender. Podstawę relacji przedsiębiorstwa z lotniskiem w Hongkongu stanowi możliwość uczenia się i konstruowania niezawodnych pojazdów, spełniających nie tylko wymagania operacyjne na lotnisku, ale zdolnych do poradzenia sobie w trudnych warunkach środowiskowych. Źródło: auto-moto.pl

Komentarze