Europejskie dostawy Volva FH z nową kabiną Globetrotter XXL oficjalnie się rozpoczęły

Europejskie dostawy Volva FH z nową kabiną Globetrotter XXL oficjalnie się rozpoczęły. Pierwszy egzemplarz został przekazany w ubiegły weekend, będąc 500-konnym ciągnikiem z układem osi typu 6×2. Co może nieco zaskakiwać, pierwszy nowy XXL wcale nie pojechał do Szwecji, ani też Norwegii. Zamiast tego jego odbiorcą okazał się holenderski przewoźnik Herbert Sas. To niezbyt duża firma z branży transportu chłodniczego, mająca około 20 zestawów i działająca na rynku od 12 lat. We flocie Herbert Sas znajdowały się dotychczas tylko naczepy chłodnicze. 

Można się więc domyślać, że również i opisywany ciągnik będzie jeździł z tego typu naczepa. Niemniej na pewno nie będzie mogła to być naczepa pełnowymiarowa, jako że Globetrotter XXL okazuje się po prostu za długi.Wszystko odnosi się do faktu, że nowa kabina jest o 25 centymetrów dłuższa od standardowej. Wymusiło to przesunięcie siodła do tyłu, a także ograniczyło ofertę ciągników wyłącznie do konfiguracji 6×2 oraz 6×4. Charakterystyczne są też powiększone spojlery boczne, zasłaniające przedłużenie sypialni. W zamian za konieczność jazdy z krótszą naczepą otrzymujemy poszerzone łóżko, wydłużone schowki i poprawione poczucie przestrzeni. Wewnętrzna objętość kabiny zwiększyła się o 600 litrów, a więc o bagażnik dużego auta typu kombi. I jak wyjaśniałem w tym artykule, jest to różnica naprawdę mocno wyczuwalna. Opisywana ciężarówka została dostarczona przez holenderskiego dealera Bas Truck Center. Ta sama firma zadbała również o zewnętrzną stronę pojazdu, na czele z tylnymi dodatkami oraz zielonym malowaniem. Źródło: 40ton.net

Komentarze