MAN TGS i TGX otrzymały nie tylko nowy, 9-litrowy silnik

MAN TGS i TGX otrzymały nie tylko nowy, 9-litrowy silnik D15, ale także kilka nowych systemów elektronicznych, w tym Comfort Steering, czyli inteligentne wspomaganie kierownicy dostosowujące się do prędkości i warunków jazdy oraz Lane Return Assist, czyli aktywny asystent pasa ruchu, który zapobiega zjeżdżaniu z pasa ruchu nie tylko ostrzeżeniem, ale aktywnym ruchem kierownicy. Tempomat ACC zyskał zaś funkcję Stop & Go, czyli automatyczne ruszanie i zatrzymywanie w korku. 
tempomat adaptacyjny ACC z nową funkcją Stop&Go, dostępny dla skrzyń MAN Tipmatic 12. Dzięki niemu pojazd sam zatrzymuje się i rusza np. w korkach
- MAN ComfortSteering, czyli aktywny system elektrycznego wspomagania kierownicy, dostosowujący siłę wspomagania do prędkości i warunków jazdy: lekkie i płynne manewrowanie, a jednocześnie dużą stabilność przy wyższej prędkości.
- MAN Lane Return Assist, czyli system aktywnej kontroli pasa ruchu. O ile Lane Guard System (LGS) tylko ostrzegał kierowcę o najeżdżaniu na linię i niezamierzonej zmianie pasa ruchu, o tyle nowy LRA interweniuje aktywnie i wprowadza pojazd na pas. Kierowca zawsze ma jednak możliwość wymuszenia skrętu, np. w sytuacji nagłej potrzeby ominięcia przeszkody. Źródło: Truck&Van

Komentarze