MAN TGS i TGX otrzymały nie tylko nowy, 9-litrowy silnik D15, ale także
kilka nowych systemów elektronicznych, w tym Comfort Steering, czyli
inteligentne wspomaganie kierownicy dostosowujące się do prędkości i
warunków jazdy oraz Lane Return Assist, czyli aktywny asystent pasa
ruchu, który zapobiega zjeżdżaniu z pasa ruchu nie tylko ostrzeżeniem,
ale aktywnym ruchem kierownicy. Tempomat ACC zyskał zaś funkcję Stop
& Go, czyli automatyczne ruszanie i zatrzymywanie w korku.
tempomat adaptacyjny ACC z nową funkcją Stop&Go, dostępny dla
skrzyń MAN Tipmatic 12. Dzięki niemu pojazd sam zatrzymuje się i rusza
np. w korkach
- MAN ComfortSteering, czyli aktywny system
elektrycznego wspomagania kierownicy, dostosowujący siłę wspomagania do
prędkości i warunków jazdy: lekkie i płynne manewrowanie, a jednocześnie
dużą stabilność przy wyższej prędkości.
- MAN Lane Return Assist, czyli system aktywnej kontroli pasa ruchu. O
ile Lane Guard System (LGS) tylko ostrzegał kierowcę o najeżdżaniu na
linię i niezamierzonej zmianie pasa ruchu, o tyle nowy LRA interweniuje
aktywnie i wprowadza pojazd na pas. Kierowca zawsze ma jednak możliwość
wymuszenia skrętu, np. w sytuacji nagłej potrzeby ominięcia przeszkody. Źródło: Truck&Van
Komentarze
Prześlij komentarz