Mediolan zamawia 250 autobusów elektrycznych!

ATM Milano, mediolański przewoźnik, rozpisał ogromny przetarg na dostawę do 250 autobusów elektrycznych. Do końca 2030 roku chce zrezygnować z autobusów z silnikami diesla. Łączna wartość umowy ramowej może wynieść ponad 192 mln Euro. Rozpoczęcie dostaw pierwszej partii 40 autobusów ma się rozpocząć w czerwcu 2020 roku. Tym samym Solaris w 2019 roku umacnia się w Europie jako lider pod względem pozyskanych zamówień na elektrobusy.Umowa ramowa na dostawę łącznie do 250 autobusów elektrycznych dla ATM Milano, to jeden z największych przetargów wygranych do tej pory przez firmę Solaris i największy dotyczący pojazdów elektrycznych w Europie. Mediolański przewoźnik ma ambicje do końca 2030 roku całkowicie zrezygnować z autobusów z konwencjonalnym napędem, a producent Urbino electric ma odegrać niemałą rolę w tej elektromobilnej rewolucji. Dzięki ogromnej umowie ramowej Solaris umocnił się na pozycji lidera wśród europejskich producentów autobusów elektrycznych. Autobusy, na które zdecydował się Mediolan, to flagowy produkt polskiego producenta – Urbino 12 electric. Model, który codziennie udowadnia swoją niezawodność na ulicach kilkudziesięciu europejskich miast w 17 państwach kontynentu, w 2017 roku otrzymał najbardziej prestiżową nagrodę w branży – tytuł „Autobusu Roku”. 12-metrowe elektryczne Urbino będzie wyposażone w baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 240 kWh. Energia w nich będzie uzupełniana poprzez tzw. pantograf odwrócony, czyli urządzenie, które będzie obniżało się z masztu ładowarki na autobus, a także na zajezdni przez klasyczną wtyczkę. Jednostką napędową elektrycznych autobusów będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami o mocy 110 kW każdy. Zalety autobusu elektrycznego, takie jak niezwykle cicha praca, niski poziom wibracji, a przede wszystkim brak zanieczyszczeń w miejscu użytkowania pojazdów z pewnością wpłyną na wygodę podróżowania mediolańczyków. Komfortowe, przestrzenne wnętrze wzbogacone zostanie dodatkowo o szereg nowoczesnych rozwiązań – ładowarki urządzeń mobilnych USB, system informacji pasażerskiej czy monitoring, które nie tylko zwiększą przyjemność jazdy, ale i bezpieczeństwo. Kierowca będzie miał dodatkowo podgląd na drzwi oraz pantograf, do jego dyspozycji będzie także kamera cofania. W przestrzennym, klimatyzowanym wnętrzu Urbino electric pomieści się 82 osoby, w tym 26 na miejscach siedzących. Pojazd będzie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, funkcjonalną zatoczką dla wózków inwalidzkich oraz 14 miejsc o zwiększonej dostępności z niskiej podłogi.W samym Mediolanie autobusy Urbino są już znane od 2014 roku. W stolicy północnych Włoch kursuje 150 autobusów Solarisa, w tym 25 elektrycznych. Producent na rynek włoski dostarczył już ponad 40 autobusów bateryjnych. Oprócz Mediolanu zakupili je klienci z Bergamo i Bolzano. Ponadto do tego ostatniego klienta w 2021 roku Solaris dostarczy 12 autobusów wodorowych. Źródło: trucks.com

Komentarze