Dzięki podpisanym w lipcu umowom, flota transportowa spółki Orlen Paliwa z grupy kapitałowej PKN Orlen
zwiększy się do końca roku o sześć autocystern do transportu paliw
płynnych, czyli oleju napędowego i oleju opałowego oraz 42
naczepy-cysterny do przewozu gazu płynnego (LPG) - podał Orlen.
-
Znacząco wzmacniamy nasz potencjał przewozowy. Dzięki zakupom
nowoczesnego sprzętu będziemy mniej zależni od zewnętrznych firm
przewożących nasze paliwa i LPG, a także zwiększymy elastyczność dostaw i
zdolność operacyjną. Chcemy się rozwijać, sprzedawać więcej, zdobywać
nowych klientów, a przy tym dbać o jakość i bezpieczeństwo dostaw. Bez
inwestycji w logistykę nie byłoby to możliwe - powiedział Jakub Opara,
członek zarządu ds. logistyki w Orlen Paliwa.
W
Polsce 23 proc. transportu Orlenu odbywa się drogami, a większość (52
proc. transportu) rurociągami. Podobnie jest w Czechach. Gorzej jest z
infrastrukturą w Niemczech, gdzie firma wykorzystuje prawie wyłącznie
transport ciężarówkami (94 proc. transportu). Wszystko wskazuje na to,
że uniezależniać Orlen będzie się chciał od pośredników właśnie na tym
rynku. Źródło: money.pl
Komentarze
Prześlij komentarz