Pierwszy Nowy Urbino 18 CNG już w Warszawie

Jesteśmy coraz bliżej startu gazowych Solarisów Arrivy w Warszawie. Pierwszy autobus dotarł już do stolicy i posłuży jako wzorcowy przy procedurze certyfikacji dla pozostałych 53 egzemplarzy. Arriva z resztą dało się już poznać w Warszawie jako ten operator, który z pewnymi kwestiami zawsze rusza przed czasem. Przypomnijmy, że Arriva zamówiła w Solarisie łącznie 54 egzemplarze Nowego Urbino 18 CNG. A to na potrzeby realizacji zawartej 10 kwietnia umowy przewozowej z warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego. Obejmuje ona świadczenie usług przewozowych min. 50 autobusami przegubowymi oraz zapewnienie min. czterech pojazdów rezerwowych. Warta 291 mln zł netto umowa została podpisana na 8 lat i będzie obowiązywać do końca 2026 r. Arriva rozpocznie wykonywanie przewozów po stawce początkowej 7,38 zł/wzkm netto. Nowa filozofia organizacji wnętrza? nU18 CNG w wersji dla warszawskiego oddziału Arrivy umożliwia podróż 142 pasażerom, w tym 39 na miejscach siedzących. W znakomitej większości zastosowane dedykowane dla Solarisa fotele Ster 8MU Ultra Light. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 15 siedzeń. Organizacja przestrzeni pasażerskiej pokazuje, że przy konfiguracji opierano się na podobnych założeniach jak w przypadku ostatnich Mercedesów Conecto G czy MAN-ach Lion's City G CNG MZA. Czy to słuszny kierunek? Ile zdań, tyle opinii. Dostęp na pokład w pełni niskopodłogowego Solarisa jest możliwy dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Solaris zastosował drzwi firmy Ventura. Co ciekawe tylko drugie drzwi są odskokowo-przesuwne, a reszta otwiera się do środka. Widać inspirację "stołecznym" elektrycznym Urbino 18 czy częściowo Scaniami Citywide 12LF CNG Michalczewskiego. Pora zajrzeć pod tylną klapę przegubowego "jamnika" Arrivy. Jego serce stanowi gazowy silnik Cummins ISLG 320. To niespełna dziewięciolitrowa jednostka, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Osiąga ona 239 kW mocy orazy 1356 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów Voith D864.6 Diwa. Sprężonym gaz ziemny jest magazynowany na dachu pojazdu w butlach o pojemności wodnej 1700 l. (Infobus)

Komentarze