W maju tego roku przewoźnik Hans Adam Schanz nabył elektryczną ciężarówkę Scania e-road truck. Kilka razy dziennie Spedition Schanz przewozi towary hybrydową Scania R 450, korzystając z linii trakcyjnych na autostradzie A5.
Każdego dnia Spedition Schanz przewozi od 100 do 150 ton farby z Odenwaldu do Frankfurtu, jadąc pod liniami trakcyjnymi na 5-kilometrowym odcinku autostrady A5.
Scania jest wyłącznym dostawcą pojazdów na testy, finansowanych przez niemieckie Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Jądrowego. W nadchodzących miesiącach zostaną dostarczone cztery kolejne ciężarówki hybrydowe do projektu pilotażowego w Hesji.Dyrektorzy zarządzający Spedition Schanz, Christine Hemmel i Kerstin Seibert, są zachwyceni, że jako pierwsi w Niemczech otrzymali e-roadowe ciężarówki Scania.
Zapytani, czy chcemy dołączyć do projektu, nie zastanawialiśmy się dwa razy, mówi Hemmel. W rodzinie Schanz dbamy o środowisko.
Seibert dodaje, że firma rodzinna Schanz zawsze chce spróbować czegoś nowego.
Technologia e-road wygląda bardzo obiecująco i jesteśmy bardzo podekscytowani, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak działa w praktyce, mówi.
Thomas Schmieder siedzi za kierownicą hybrydowej ciężarówki Scania, o przezwisku EL-LEON. Jest jednym z trzech kierowców w Spedition Schanz, którzy zostali przeszkoleni w nowej ciężarówce, który specjalnie starał się o pracę w Schanz, aby prowadzić tę ciężarówkę.
Czytałem, że Spedition Schanz weźmie udział w projekcie pilotażowym i natychmiast się zainteresowałem. Elektromobilność to ekscytujący rozwój – to przyszłość i chcę być jej częścią.
Pilotaż e-road w Hesji zostanie uzupełniony o dwa dodatkowe testy w Szlezwiku-Holsztynie i Badenii-Wirtembergii. ŹRÓDŁO: Trailer.PL
Komentarze
Prześlij komentarz