Schmitz Cargobull na prowadzeniu sprzedaży naczep

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t rejestracje w czerwcu br. zakończyły się rezultatem (1865 szt.), który był niższy od osiągniętego w analogicznym miesiącu ub.r. o 21,8% (-521szt.).Po pięciu miesiącach wzrostów liczonych rok do roku rynek w czerwcu wyhamował. Rezultat z ostatniego miesiąca był też dużo niższy niż w maju br. (-19,5%). Pomimo czerwcowego spadku dobrym prognostykiem na dalszy rozwój rynku przyczep i naczep pow. 3,5t są wysokie rejestracje ciągników samochodowych, które sygnalizują rozwój rynku naczep. W czerwcu br. ciągniki osiągnęły wynik 2,2 tys. szt. (2236 szt.;+15,9%). W ub. roku rejestracje ciągników samochodowych przekraczały 2 tys. szt. jedynie w marcu, wrześniu i październiku (2270szt.; 2268szt. i 2562szt.) teraz obserwujemy wysoki poziom ich rejestracji (pow. 2 tys. szt.) nieprzerwanie od lutego. Jednak ryzyka z jakimi zmagać się będą w tym roku przedsiębiorcy funkcjonujący na rynku transportowym, a zwłaszcza w transporcie międzynarodowym mogą oddziaływać zarówno na rynek ciągników samochodowych, jak i naczep ciężarowych w kierunku przeciwnym. Wśród nich m.in.: Brexit, płace minimalne w powiązaniu z pakietem mobilności uzgadnianym w PE, brak wykwalifikowanych kierowców. Pamiętajmy jednak, że zaplanowane do wejścia w życie od września br. - wymaganie przy rejestracji nowych pojazdów – homologacji z WLTP m.in. dla kategorii N2, jak i dodatkowo zmiana przepisów dotycząca tachografów (od 15 czerwca br.) może podbudowywać obecny wzrost liczby rejestracji m.in. ciągników i pociągać też większe zainteresowanie naczepami, które w odniesieniu do tych ostatnich może rozłożyć się w czasie.

Sprzedaż naczep w czerwcu

- Schmitz Cargobull wydał 400 szt. (-32%);
- Krone wydało 332 nowych naczep (-13,5%);
- Wielton wydał 240 naczep przy 21,6% spadku;
- Kogel wydał 133 pojazdy mniej o 32% niż rok wcześniej;
- Kassbohrer - 86 szt. - wysoki wzrost o 17%.
Od początku 2019r w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 14 086 szt.; więcej o 0,7% niż w analogicznym okresie ub.r. Tylko przyczep przybyło 1386 (-6,6%) a naczep 12 700 (+1,5%).
W rankingu marek w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t na pierwszym miejscu po maju niezmiennie prowadzi Schmitz Cargobull, który wydał 3355 szt., więcej o 5,5% pojazdów niż w analogicznym okresie ub.r. Na drugim miejscu bez zmiany jest Krone po rejestracji 2533 szt. (+16,2%). Na trzeciej pozycji również niezagrożony - Wielton pierwsza marka ze spadkiem o 4%. Wydał teraz 1960 szt. Za nimi – Koegel, który dostarczył klientom 1033 pojazdów (-10%). Na piątym miejscu bez zmiany Kassbohrer choć ze znacznie skromniejszym wynikiem - 506 szt. i silniejszym spadkiem (-18%). W pierwszej dziesiątce najsilniejszych marek wzrost odczuły poza pierwszymi dwoma markami: siódmy Wecon (+13,5%) i dziewiąty Berger (+70%).
W ogólnym rankingu rodzajów naczep, największą grupę stanowiły, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 7915 szt. o 337 szt. mniej niż rok wcześniej. Ich udział wyniósł 56,2% wobec 59% rok wcześniej. Udział tego typu przyczep zmalał o 3 pkt. proc. Najwięcej kurtyn zarejestrowało Krone (2030 szt.), za nim Schmitz Cargobull (1803 szt.) i Wileton(1324szt.).
Na drugim miejscu, wg rodfzaju, są wywrotki, których przybyło 2167 (-1,3%). Zajęły podobnie jak rok wcześniej 15,4% rynku. Pierwsze miejsca zajmują tu: Schmitz Cargobull (400 szt.), Wielton (385 szt.) i Bodex (282 szt.). Blisko ale poza podium został Kempf (282 szt.).
Na trzecim miejscu uplasowały się zabudowy sztywne tzw. furgony. Stanowia one 14% rynku (1932 szt.; +16,8%). Wyróżniono wśród nich 1335 chłodni (+3,6%) i 517 (+62%) furgonów uniwersalnych i 76 izoterm.
W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi zarejestrowano od początku br. także 356 szt. cystern (+1%), 244 szt. (-36%) pojemników i 214 kłonicowych (+37%). Źródło: 4Trucks.pl
 

Komentarze