Vestas zamawia dziewięć systemów transportu łopat wiatrowych

System transportu łopat wirnika marki TII Group
Vestas, światowy lider w dziedzinie zrównoważonych rozwiązań energetycznych, podpisał umowę na dziewięć systemów transportu łopat wiatrowych specjalistycznej grupy TII. System pojazdów został opracowany wspólnie przez Vestas i Grupę TII i wprowadzony na targach Bauma 2019. Przyszłościowe rozwiązanie jest dostosowane do potrzeb transportu najnowszej generacji łopat wiatrowych. – Wraz z naszymi partnerami z TII opracowaliśmy to nowe rozwiązanie transportowe, aby poprawić naszą zdolność do transportu naszych najdłuższych łopat na duże odległości w elastyczny i ekonomiczny sposób. To rozwiązanie jest wynikiem naszych nieustannych wysiłków zmierzających do rzucenia wyzwania i ponownego przemyślenia naszej obecnej konfiguracji logistycznej w celu opracowania nowych technologii, które przyczynią się do rozwoju branży – mówi Kim Bredo Rahbek, główny specjalista ds. inżynierii produktów krytycznych w Vestas. Vestas Wind Systems A / S z siedzibą w Aarhus w Danii jest największym na świecie producentem elektrowni wiatrowych pod względem sprzedaży i zainstalowanej mocy. System składa się z dwuosiowego wózka z urządzeniem wolnoobrotowym i 4-osiową przyczepą. Montaż łopaty działa zgodnie z zasadą „Plug and Play”. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów, rozwiązanie TII wymaga tylko kilku narzędzi. Dzięki specjalnemu urządzeniu podnoszącemu korzeń skrzydła jest wygodnie podnoszony z ziemi. Rozwiązanie szybkiego łączenia składa się z adaptera korzenia i ramy korzenia. Obrotowe urządzenie jest wstępnie zmontowane na tej drugiej, a następnie rama z korzeniem jest łączona z adapterem. W porównaniu do konwencjonalnych typów pojazdów, nowa kombinacja ma maksymalną zwrotność i gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa ładunku. Inteligentne rozmieszczenie przegubów w łożyskach zapewnia delikatny transport wrażliwej łopaty wirnika. Za pomocą prostego połączenia wtykowego można zamontować niezależny od producenta zacisk cierny, który mieści łopatkę wiatrową z tyłu. Nowa kombinacja pojazdów zapewnia maksymalną elastyczność na wyboistych drogach lub przy pokonywaniu przeszkód na drodze. Wysokość podnoszenia można zmieniać do dwóch metrów z przodu i do jednego metra na tyle pojazdu. Podczas transportu powrotnego (na pusto) wszystkie części można skrócić do kompaktowej kombinacji naczepy o łącznej długości 16.500 mm i wadze poniżej 60 ton. Eliminuje to potrzebę specjalnych zezwoleń na transport powrotny. Źródło: Ciężarówki

Komentarze