52 nowe furgonetki Tesco z elektrycznymi agregatami E-200 ruszają do pracy

Tesco, największa sieć detaliczna w Wielkiej Brytanii i jeden z czołowych międzynarodowych sprzedawców detalicznych na świecie, powiększyła swoją flotę pojazdów dostawczych w Wielkiej Brytanii o 52 nowe samochody z zasilanymi falownikiem, w pełni elektrycznymi agregatami chłodniczymi E-200 firmy Thermo King. Tesco postanowiło jeszcze bardziej postawić na zrównoważony rozwój i elastyczność swoich pojazdów Dot-Com obsługujących różnorodne usługi dostaw do domu, na obszarach podmiejskich oraz typu „kliknij i odbierz”. Potrzebowała do tego kompleksowego rozwiązania chłodniczego, aby utrzymać nieprzerwany łańcuch chłodniczy podczas wielu codziennych przejazdów między magazynami, a domami klientów. Jednym z głównych wymagań, które spełnia agregat E-200, była ochrona ładunku przez cały czas, nawet przy wyłączonym zapłonie samochodu dostawczego. W przeciwieństwie do typowych rozwiązań z napędem bezpośrednim, zaprojektowanych dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, agregat E-200 zapewnia stałą wydajność niezależnie od obrotów silnika pojazdu. Funkcja podtrzymania w agregatach E-200 jest obsługiwana przez akumulator pomocniczy, umożliwiając również działanie funkcji Start/Stop w celu oszczędzania paliwa, zmniejszenia hałasu i emisji spalin. Funkcja podtrzymania utrzymuje agregat chłodniczy w stanie pracy bez emisji spalin np. gdy kierowca zatrzymuje się na dostawę lub ma przerwę. Daje to kierowcy możliwość zatrzymania w dowolnej chwili, bez konieczności zostawiania pojazdu na biegu jałowym w celu utrzymania chłodzenia przewożonego towaru. – Technologia E-200 zapewnia naszym klientom wyjątkowe połączenie kontroli i wygody użytkowania oraz niezawodności, zatem pomaga usprawnić operacje transportowe – mówi Steve Williams, kierownik sprzedaży w Thermo King. – E-200 reprezentuje nową generację naszych w pełni elektrycznych agregatów chłodniczych i spotkał się z dużym uznaniem klientów. Uzyskują oni korzyści w postaci wydajnego zarządzania temperaturą, zerowej emisji spalin, niskiego poziomu hałasu, co pozwala na przewożenie żywności i innych ładunków z maksymalną wygodą dla mieszkańców obszarów miejskich. W przeciwieństwie do typowych rozwiązań z napędem bezpośrednim przeznaczonych do pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, napędzany falownikiem agregat E-200 zapewnia stałą wydajność niezależnie od działania silnika pojazdu i może współpracować zarówno z pojazdami elektrycznymi, jak i spalinowymi. Dzięki rozwiązaniu „gotowy do pracy” agregat E-200 nie wymaga zestawu montażowego, sprężarki zależnej od silnika pojazdu oraz dokonywania modyfikacji w samochodzie. Wykorzystuje opatentowane rozwiązanie zarządzania energią, które przyczynia się do niższego zużycia energii, większej autonomii pojazdu oraz wyższej wydajności i niezawodności. Zmieniając parametry energii elektrycznej doprowadzanej do agregatu chłodniczego, falownik może w razie potrzeby zapewnić większą moc, co powoduje szybsze obniżenie temperatury podczas chłodzenia wstępnego. Przez precyzyjne sterowanie zasilaniem falownik zapewnia dokładną kontrolę układu chłodniczego oraz wydajności chłodzenia lub grzania, potrzebną do uzyskania żądanej temperatury. Dzięki całkowicie elektrycznemu agregatowi E-200 pojazdy mogą spełniać wymagania normy PIEK i przepisów dotyczących dostępu pojazdów do miast (UVAR) w zakresie poziomów hałasu w warunkach miejskich, wjeżdżać do stref niskiej emisji, a także pracować odpowiednio cicho podczas dostaw nocnych. Rozwój produktów E-200 wpisuje się w aspiracje dotyczące zobowiązań Trane Technologies 2030 w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz jest spójny z zobowiązaniem do zmniejszenia śladu węglowego klienta wynikającego z ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) oraz z transportu chłodniczego o jedną gigatonę CO2e, co odpowiada rocznej emisji we Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii razem wziętych. (Trucks&Van)

Komentarze