Duński Lidl wprowadza ciężarówki Scanii na biogaz

Sieć sklepów spożywczych Lidl uruchomiła w aglomeracji kopenhaskiej dwie ciężarówki Scania na biogaz w celu zmniejszenia wpływu dystrybucji artykułów spożywczych na klimat i środowisko.Samochody muszą być zasilane sprężonym biogazem, co znacząco redukuje emisję CO2. Podobnie emisje cząstek są zmniejszone dzięki znacznie czystszemu spalaniu w cichych silnikach gazowych. Wreszcie do redukcji zanieczyszczeń przyczynia się nowy typ agregatu chłodniczego dla jeszcze lepszych właściwości klimatycznych i środowiskowych w wersjach dystrybucyjnych.ednego dnia w Silkeborg przekazano ciężarówki dystrybucyjne Scania P340 w celu obsługi sklepów spożywczych Lidl w aglomeracji kopenhaskiej. Powyższe wynika z kontynuacji realizacji przez Lidla strategi klimatycznej, której wdrażanie firma rozpoczęła już pięć lat temu wraz z dostawą pierwszej ciężarówki zasilanej gazem. Allan Nielsen, dyrektor ds. logistyki, mówi „Jako ogólnokrajowa sieć sklepów spożywczych codziennie wykonujemy znaczną liczbę przewozów z naszych centrów logistycznych odpowiednio w Kolding i Køge do ogólnej liczby 125 sklepów w całej Danii. Musimy to zrobić tak efektywnie i ekologicznie, jak możliwe, a tutaj ciężarówki na biogaz bardzo dobrze pasują do naszych przewozów na obszarach zabudowanych”.Allan Nielsen kontynuuje „Jesteśmy na początku procesu przejścia w kierunku całkowicie zrównoważonego transportu. Dysponujemy około 50 pojazdami dystrybucyjnymi typu ciągnik/ naczepy na dłuższe dystanse i podwoziami na krótsze. Uważamy, że obecnie ciężarówki na biogaz stanowią najbardziej zrównoważone rozwiązanie redukujące emisję CO2 i cząstek stałych, zapewniające oszczędność paliwa i niezawodność operacyjną dla dystrybucji miejskiej. I tu właśnie idealnie pasuje nowa Scania zasilana gazem”.Oba auta przeznaczone do obsługi ruchu w aglomeracji kopenhaskiej skonfigurowane są tak samo. Te 3-osiowe samochody wyposażono w 24-paletowe nadwozia chłodnicze i tylne windy załadunkowe oraz w zaawansowane urządzenia chłodnicze King CryoTech, jako czynnik chłodniczy wykorzystujące ciekły CO2. Pozwala to uniknąć dalszego negatywnego wpływu na przyrodę powodowanego przez oddzielny silnik agregatu chłodniczego, wskutek niższej emisji substancji szkodliwych i hałasu. Allan Nielsen stwierdza „Przy konfigurowaniu nowych biogazowych ciężarówek Scania uwzględniliśmy wszelkie aspekty klimatyczne i środowiskowe. Cichość i neutralność pod względem emisji CO2 mamy dzięki silnikom na biogaz, a cicha i przyjazna dla CO2 jednostka chłodząca uzyskuje znaczną redukcję poziomu hałasu o 2-3 dB. To może brzmieć jak niewiele, ale oznacza, że ludzkie ucho odczuwa powyższe jako redukcję ciśnienia akustycznego o połowę. Ogólnie niższy poziom hałasu we wszystkich częściach ciężarówki zapewnia nam większą elastyczność w dystrybucji towarów do naszych sklepów, aby jak najmniej przeszkadzać innym”. (auto-moto.pl)

Komentarze