Hiszpański Irizar pomaga Orleans Métropole w przejściu na w pełni elektryczny system transportu


Hiszpański Irizar pomaga Orleans Métropole w przejściu na w pełni elektryczny system transportu publicznego. W kwietniu Irizat zawarł z Orleans umową na dostawę 29 szt. standardowych autobusów elektrycznych w wersji BRT - ie tram. Ten nowy kontrakt umacnia elektryczną obecność Irizara we Francji, gdzie w ubiegłym roku utworzono trzy projekty BRT: w Amiens, Aix-en-Provence i Bayonne. Oprócz tego po ulicach Marsylii i Hawru również jedzą autobusy elektryczne Irizar w klasycznej wersji ie bus.Zakupione przez Orlean elektrobusy mają 12 metrów długości i zasięg 220 km. Wyposażone są w technologię opracowaną przez Irizar Group w dziedzinie elektroniki, komunikacji oraz głównych komponentów i systemów. Zainstalowane w nich akumulatory posiadają również zastrzeżone technologie i spełniają najnowsze europejskie zasady bezpieczeństwa elektrycznego, termicznego i mechanicznego: R100.v2, R10.v5 i UN38.3. Aby zoptymalizować eksploatację pojazdów, w tym przypadku przez operatora Keolis Métropole Orléans, Irizar zapewnia też obsługę posprzedażną – realizowaną przez ekspertów technicznych firmy i miejscowych pracowników, co przyczynia się do wzrostu zatrudnienia w regionie. Najnowszy e-zakup jest częścią strategii Orleanu w zakresie konwersji taboru autobusowego. Metropolia chce przejść na zakupy tylko w pełni elektrycznych pojazdów już w 2025 r. Dostawa pierwszych jednostek ie tram planowana jest na połowę 2021 r.Irizar nie tylko poprzez sprzedaż zeroemisyjnych pojazdów stara się przyczynić do transformacji energetycznej. Firma zainwestowała w największą farmę fotowoltaiczną w Kraju Basków, aby wykorzystać wytwarzaną przez siebie energię do produkcji autobusów elektrycznych, minimalizując w ten sposób negatywny wpływ na środowisko.(Infobus)

Komentarze