W pierwszym kwartale 2020 r. rynek pojazdów użytkowych w UE skurczył się o 23,2% do 413 327 sztuk. Bezpośrednią przyczyną dużego spadku była sprzedaż w marcu. Takie rynki, jak: Hiszpania (-31,7%), Francja (-26,9%), Włochy (-26,6%) i Niemcy (-14,4%) poniosły dwucyfrowe straty od początku br.
Rejestracje samochodów dostawczych w marcu br. odniosły najsilniejsze
uderzenie spośród wszystkich segmentów. Popyt zmniejszył się o połowę
(-49,8%) w porównaniu z ub.r. a liczba rejestracji spadła z 165 455
samochodów dostawczych w marcu 2019 do 83 141 sztuk w br. Z wyjątkiem
Węgier, które odnotowały bardziej skromny spadek niż miało to miejsce w
innych krajach, na wszystkich rynkach UE zanotowano w ostatnim miesiącu
dwucyfrowy spadek procentowy. We Włoszech rejestracje spadły o 71,2%, a w
Hiszpanii o 67,2%.
Od stycznia do marca br. popyt na nowe
samochody dostawcze w Unii Europejskiej skurczył się o 23,1%. Każdy z
czterech głównych rynków UE miał gorsze wyniki niż w 2019 r. Hiszpania
odnotowała najgłębszy spadek (-33,5%), następnie Włochy (-29,4%),
Francja (-27,3%) i Niemcy (-11,8%).
W trzecim miesiącu 2020 r. popyt na nowe ciężkie samochody ciężarowe w
UE był znacznie ograniczony (-38,0%) i oznaczał dziewiąty miesiąc z
rzędu spadku. W wyniku pandemii COVID ‐ 19 rejestracje obniżyly się na
wszystkich rynkach europejskich, a zwłaszcza we Francji, gdzie popyt na
ciężkie ciężarówki zredukował się o ponad połowę (−50,2%).
W
pierwszym kwartale roku sprzedaż ciężkich samochodów ciężarowych spadła
na wszystkich głównych rynkach UE, wraz z Francją (-27,7%) i Niemcami
(-25,9%), gdzie zostały odnotowane najgłębsze spadki. Sprowadziło to
całkowitą liczbę rejestracji od początku br. do 54 168 ciężkich
ciężarówek, czyli o 26,9% mniej niż przed rokiem.
W marcu br. liczba nowych rejestracji wszystkich samochodów
ciężarowych w UE nadal ulegała spowolnieniu. Popyt na ciężarówki
zmniejszył się o 35,6%. Wszystkie cztery największe rynki UE odnotowały
znaczące spadki w ostatnim miesiącu: Francja (-49,3%), Włochy (-33,5%),
Hiszpania (-30,8%) i Niemcy (-27,6%).
W ciągu trzech miesięcy 2020
r. w całej Unii Europejskiej zarejestrowano 66 376 małych, średnich i
ciężkich samochodów ciężarowych, co oznacza spadek o 24,8% w porównaniu
do pierwszego kwartału 2019 r. Podobnie, jak to miało miejsce w
segmencie najcięższych samochodów ciężarowych, najwięsze spadki
odnotowały Niemcy (-26,4%) i Francja (-23,1%), a następnie już z
nieznacznie mniej ekstremalnymi Hiszpania (-15,1%) i Włochy (-12,3%).
W marcu 2020 r. popyt w UE na nowe autobusy i autokary spadł o 37,1%
do 1 905 sztuk. Niemcy (+ 11,8%), Austria (+ 12,3%), Estonia (+ 800,0%) i
Cypr (+ 33,3%) były jedynymi rynkami regionu, w których miał miejsce
wzrost w ostatnim miesiącu. Wszystkie pozostałe kraje UE odnotowały
znaczne spadki w marcu, w szczególności Hiszpania (-68,8%).
Od
stycznia do marca br. liczba rejestracji autobusów i autokarów skurczyła
się o 10,3%, przy liczbie 7637 nowych pojazdów w całej Unii
Europejskiej. Pomimo marcowego spadku w br. ogólny popyt pozostał
dodatni na trzech z czterech głównych rynków UE: w Niemczech (+ 12,4%),
we Włoszech (+ 9,5%) i Francja (+ 6,8%). Dla porównania, liczba
rejestracji w Hiszpanii spadła o 37,2% w pierwszym kwartale.
Sprzedaż samochodów ciężarowych zagranicznych marek na rosyjskim
rynku samochodowym spadła w marcu 2020 r. O 16,7% w porównaniu z
analogicznym okresem ubiegłego roku podała Avtostat Info.
W sumie w ciągu ostatniego miesiąca w Rosji sprzedano 2254 ciężarówki zagranicznych marek.
Pierwsze
miejsce w rankingu najpopularniejszych ciężarówek na rosyjskim rynku
samochodowym w marcu zajął Mercedes-Benz Actros, którego sprzedaż spadła
o 22,5%, do 238 sztuk. Następne w rankingu jest Volvo FH, którego
sprzedaż w marcu była o 14,5% mniejsza. W Federacji Rosyjskiej sprzedano
ich w sumie 194 egzemplarze. Pierwszą zamyka trójkę DAF XF z wynikiem
150 sprzedanych ciężarówek (-13,3%). Czwarte i piąte miejsca zajęły
odpowiednio MAN TGX (105 szt.; - 51%) i Isuzu NQR (85 szt.; - 18%).
W
marcu 2020 r., w Rosji, sprzedano ogółem 5295 nowych samochodów
ciężarowych - o 19% mniej niż w marcu ub. roku. Dla porównania, w tym
samym miesiącu, w krajach UE, popyt na nowe pojazdy użytkowe spadł o
47,3%. We Włoszech (-66,1%), Hiszpanii (-64,4%), Francji (-63,1%).
Komentarze
Prześlij komentarz