Sztokholmska służba zdrowia zaopatrzyła się w duży ambulans

90 sekund. W tym czasie załoga karetki pogotowia ratunkowego powinna opuścić bazę w gminie Solna w okolicach Sztkoholmu w Szwecji i wyruszyć do zgłoszenia. W nowym ambulansie do intensywnej terapii przewożeni są najbardziej wymagający pacjenci. W każdym wieku, w całym kraju, a nawet za granicą. Często z całym zespołem służb medycznych. Nowa karetka intensywnej terapii z regionu Sztokholmu została zbudowana na podwoziu Scanii i zarejestrowana jako autobus, ponieważ oprócz miejsca dla pacjenta znajduje się w niej więcej niż dziewięć miejsc siedzących. Samochód ma 10 m długości i 3,5 m wysokości. – Koronawirus osiada na płucach, a ci, którzy zachorują, potrzebują opieki pulmonologicznej na oddziale intensywnej terapii. Obecnie możemy zapewnić opiekę na podobnym poziomie już podczas transportu. Mamy ten sam sprzęt medyczny oraz zapasy tlenu, a dzięki systemom zabezpieczającym i zasilania awaryjnego możemy zrobić też dłuższe postoje – wyjaśnia Christian Strand, który od 13 lat jest ratownikiem pogotowia i kierownikiem pojazdu na stacji w Solnej. W pojeździe ratowniczym Scania jest również miejsce na dwa inkubatory. Ambulans jest wykorzystywany przez pediatrów ze Szpitala Uniwersyteckiego Karolinska, którzy pomagają dzieciom z różnych części kraju. Rosnące zapotrzebowanie na duże pojazdy transportowe w sektorze opieki zdrowotnej wynika z rozwijającej się opieki medycznej. – Transport pacjenta zawsze niesie ze sobą poważne ryzyko. Istotny jest nawet sposób, w jaki zespół porusza się wokół pacjenta, dlatego członkowie zespołu starają się pozostać zabezpieczeni pasami. Jeśli trzeba podjąć bardziej zaawansowane działania czy pomiary pojazd musi stanąć. Ambulans ma silnik diesla i akumulatory zapewniające pracę przez 24 godziny. W przypadku awarii układu hydraulicznego, tylną windę załadunkową można obsługiwać ręcznie. Zapasy tlenu zwykłej karetki pogotowia wynoszą 1000 l, tymczasem w ambulansie pogotowia intensywnej terapii wynoszą 12 000 l – wyjaśnia Christian Strand. Opracowanie projektu pojazdu zajęło około trzech lat. Powstał w oparciu o potrzeby i opinie grupy pracowników z obsady pojazdów specjalnych. Zabudowę wykonała firma Groth Kaross AB. Jednym z wyzwań związanych z tego typu pojazdami jest konieczność wyposażenia go w liczne urządzenia, spełniające określone funkcje, np. specjalistyczny system ogrzewania, zwykle używany w budynkach. Ambulans został poddany testom pod kątem występujących przeciążeń i wytrzymałości konstrukcji podłogi, foteli i noszy. Zamontowano w nim tylną windę załadunkową, możliwe jest również swobodne przejście do kabiny. – Kwestie bezpieczeństwa miały dla nas priorytetowe znaczenie podczas planowania inwestycji w transport związany z intensywną opieką medyczną w regionie Sztokholmu – dodaje Christan Strand.
Scania nr 339-9190 do intensywnej terapii w skrócie:
– 13-litrowy, 6-cylindrowy silnik Scania o mocy 410 KM zgodny z Euro 6,
– nadwozie Groth Kaross,
– system hamowania awaryjnego z radarem i kamerą, kamera cofania 360 stopni, asystent pasa ruchu Scania,
– akumulatory litowo-jonowe oraz dodatkowy system awaryjnego zasilania do 10 godzin,
– liczny sprzęt medyczny, umożliwiający monitorowana stanu pacjenta i udzielanie mu pomocy,
– system blokad w podłodze ułatwiający reorganizację przestrzeni.

Komentarze