W odpowiedzi na utrudnienia związane z pandemią Uber Freight wprowadził szereg inicjatyw mających na celu zapewnienie pomocy przewoźnikom oraz kierowcom w bezpiecznym transporcie niezbędnych towarów.
W obliczu koronawirusa administracje rządowe w całej Europie ograniczają mobilność i wzywają do pozostania w domu. W trakcie izolacji społecznej oraz pracy zdalnej popyt na podstawowe towary gwałtownie wzrósł. Ma to bezpośredni wpływ na spedytorów i przewoźników. To na nich spoczywa obowiązek zachowania ciągłości dostaw. Od początku kryzysu w Europie, za pośrednictwem Uber Freight zrealizowano setki transportów produktów niezbędnych w walce z epidemią, w tym żywności, wody, środków ochrony osobistej i artykułów medycznych. Ponieważ dostawy te są kluczowe z punktu widzenia walki z epidemią, Uber Freight wspiera przewoźników realizujących transporty pomocowe i oferuje przyspieszone płatności spedytorom, wykonującym przynajmniej jeden z nich tygodniowo. Spółka ogłosiła, że w ramach pomocy będą otrzymywać płatności dwa razy w tygodniu do 1 czerwca 2020 r. Dzięki temu firmy transportowe będą mogły zabezpieczyć swoją płynność finansową i pokryć koszty operacyjne.Aby pomóc wszystkim przewoźnikom i ich kierowcom zachować niezbędne środki ostrożności, Uber Freight zapewni wsparcie finansowe do 100 euro tygodniowo na pokrycie kosztów zakupu niezbędnych środków ochrony osobistej. Obejmują one żele antybakteryjne na bazie alkoholu i chusteczki dezynfekujące, rękawiczki jednorazowe oraz maseczki ochronne, zakupione do 23 kwietnia 2020 r. W celu uzyskania zwrotu kosztów za zakupione artykuły należy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej platformy Uber Freight.
W związku z poważnymi zakłóceniami łańcuchów dostaw oraz dostępności
tras w całej Europie, Uber Freight wykorzystuje swoją technologię, by
zapewnić przewoźnikom możliwość szybszej realizacji transportów i
lokalizowania ładunków. Przewoźnicy i ich kierowcy mogą teraz zapisywać
swoje preferowane trasy za pośrednictwem internetowej wersji platformy
Uber Freight i otrzymywać powiadomienia za każdym razem, gdy pojawi się
ładunek spełniający ich kryteria.
Korzystając z tego narzędzia, przewoźnicy mogą wyszukiwać i zapisywać
trasy w oparciu o swoje preferencje, w tym lokalizację odbioru i
dostarczenia ładunku, datę odbioru czy rodzaj przesyłki.
Ze względu na dynamicznie zmieniające się warunki pracy Uber Freight
na bieżąco przekazuje użytkownikom wiarygodne i precyzyjne dla danego
ładunku informacje, dotyczące COVID-19. Obejmują one najnowsze
komunikaty na temat ograniczeń w ruchu lądowym, pochodzące z
Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego, Departamentu Mobilności i
Transportu Komisji Europejskiej oraz Międzynarodowego Forum
Transportowego.
Informacje dostępne są w ramach całodobowego wsparcia Uber Freight,
dzięki czemu kierowcy mogą uzyskać odpowiedzi również podczas
realizowanych kursów. (Trucks&Van)
Komentarze
Prześlij komentarz