GDDKiA (Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad) w ciągu najbliższych lat ma ambitne plany. Planuje połączyć polskie porty z południem kraju. Ma się to udać dzięki zakończeniu m.in. dróg S3 i S7.
GDDKiA zapowiedziała, że w przeciągu dwóch lat połączy polskie nadbałtyckie porty z południem kraju. Są to ambitne plany w szczególności, że z trójmiasta ma być swobodny przejazd do granicy z Czechami, Niemcami oraz Ukrainą. Dodatkowo odcinek autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową będzie miał aż trzy pasy w każdym kierunku. Zacznijmy od drogi S6 na Pomorzu. Jest to Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta, która zapewni dodatkowe możliwości tranzytu i ominięcie arterii miejskich. Dotychczasowa trasa S6 ma zostać odciążona nową, budowaną na wysokości Gdyni i odbijającej bardziej na zachód tzw. trasy Kaszubskiej, w stronę Lęborka.
Kolejną zapowiedzianą drogą jest S7, która połączy Trójmiasto z Małopolską.
Jest to odcinek, który w konsekwencji połączy Gdańsk, Warszawę, Radom,
Kielce, Kraków oraz autostradę A4. Według GDDKiA odcinek prowadzący do
Płońska jest w trakcie budowy i sukcesywnie będzie oddawany do użytku w
przeciągu dwóch lat. Jak podała Dyrekcja realizowane są takie odcinki
jak:
Napierki – Płońsk (zakończenie prac przewidziano w 2021 r.),
Płońsk – Czosnów (budowę podzielono na trzy zadania: Siedlin – Załuski; Załuski – Modlin; Modlin – Czosnów),
Czosnów – Warszawa (na razie na liście rezerwowej),
Czosnów – Kiełpin (realizacja planowana na lata 2021-2025),
Kiełpin – Warszawa (realizacja planowana na lata 2022-2025).
Napierki – Płońsk (zakończenie prac przewidziano w 2021 r.),
Płońsk – Czosnów (budowę podzielono na trzy zadania: Siedlin – Załuski; Załuski – Modlin; Modlin – Czosnów),
Czosnów – Warszawa (na razie na liście rezerwowej),
Czosnów – Kiełpin (realizacja planowana na lata 2021-2025),
Kiełpin – Warszawa (realizacja planowana na lata 2022-2025).
Kolejny odcinek ciągu trasy S6 jest w trakcie realizacji. Mowa
dokładniej o odcinku łączącym południową Obwodnicę Warszawy w ciągu
trasy S2 z obwodnicą Grójca w ciągu trasy S7 i będzie można nią dojechać
do granicy województwa małopolskiego. Z kolei dalszy odcinek S7
od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Miechów jest w trakcie
postępowania przetargowego. GDDKiA zakłada, że z Warszawy do Krakowa
poza krótkim odcinkiem w okolicy Miechowa będzie można poruszać się
drogą szybkiego ruchu w przeciągu 5 lat. Plany Generalnej
Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakładają również budowę trasy S3 i
A6. Pierwsza z nich, wzdłuż zachodniej granicy Polski jest już niemal w
całości udostępniona pomiędzy Szczecinem a autostradą A4. Jedynym
wyjątkiem jest 14 km w okolicach Polkowic. Jak zapewnia Dyrekcja ma on
zostać oddany do użytku w przyszłym roku.W dalszym odcinku drogi (od Legnicy do granicy z Czechami) realizowane
są dwie trasy. Pierwsza z nich do Kamiennej Góry ma zostać udostępniona w
2023 roku (ze względu na konieczność zbudowania tuneli). Z kolei druga, prowadząca do granicy z Czechami, ma zostać udostępniona kierowcą w pierwszej połowie 2022 roku. Trwają też pracę na odcinku Miękowo – Rzęśnica oraz Brzozowo – Miękowo, które mają zostać ukończone w przyszłym roku.Wśród planów budowy dróg GDDKiA zakłada tez połączenie Szczecina z Świnoujściem.
Obecnie odcinek S3 Dargobądz – Troszyn i Świnoujście – Dargobądz są od 2
grudnia 2019 r. w trakcie przetargu. Natomiast tunel pod Świną, który
zapewni stałe połączenie miasta z drogami krajowymi ma zostać ukończony w
2022 roku. (rp.pl)
Komentarze
Prześlij komentarz