Ciężarówki MAN Truck & Bus najnowszej generacji będą oferowane z napędem elektrycznym

Ciężarówki MAN Truck & Bus najnowszej generacji będą oferowane w większych seriach z napędem elektrycznym. Firma będąc częścią koncernu Volkswagen wpisuje się w politykę elektromobilności, którą z ogromnym rozmachem propaguje VW.Podobnie, jak Scania, MAN jest częścią spółki zależnej VW Traton, w której Volkswagen łączy marki samochodów użytkowych. Traton chce zostać liderem na rynku samochodów elektrycznych - e-ciężarówek i e-autobusów. MAN i Scania korzystają ze wspólnego know-how ciężarówek i kupują baterie od VW. To powinno obniżyć znacznie koszty, gdyż VW zamierza budować samochody elektryczne na dużą skalę. MAN zamierza realizować strategię sprzedaży całej gamy modeli, od lekkich pojazdów e-komercyjnych po duże ciężarówki z napędem elektrycznym.MAN produkuje elektryczny samochód ciężarowy eTGM w małych seriach od końca 2019 r. Po udanym teście praktycznym z kilkoma austriackimi klientami teraz koncern chce znacznie rozwinąć ten segment rynku. 26-tonowa ciężarówka przeznaczona jest do średniego i ciężkiego ruchu dystrybucyjnego i może być skonfigurowana jako pojazd chłodnia, z nadwoziem wymiennym i nadwoziem np. do transportu napojów. MAN eTGM wyposażony jest w napęd elektryczny o mocy 264 kW (359 KM) i ma moment obrotowy ok. 3100 Nm. Zamiast silnika wysokoprężnego pod kabiną znajduje się akumulator litowo-jonowy grupy VW, który umożliwia zasięg do 200 kilometrów, w zależności od pogody i rodzaju użytkowania. Aby przekonać klientów o zaletach elektrycznej ciężarówki, MAN zapewnia im wsparcie w postaci zespołu, który przeprowadza analizę potrzeb i doradza w zakresie ładowania i zarządzania energią. Krótko mówiąc, eksperci MAN podpowiedzą, jak efektywnie wykorzystywać samochody elektryczne. MAN oferuje również szkolenia dla kierowców, podczas których mogą zapoznać się z wymaganiami dotyczącymi elektrycznych ciężarówek.Elektryfikację pojazdów można osiągnąć najszybciej w ruchu dystrybucyjnym w miastach. Dlatego MAN początkowo skupia swoje działania na tym segmencie. Nie można zapominać, także o samochodzie dostawczym MAN e-TGE, który od dwóch lat znajduje sie w ofercie koncernu, a produkowany jest w polskim zakładzie VW niedaleko Wrześni. (4trucks.pl)

Komentarze