Elektryczny autobus MAN Lion's City świętuje premierę

MAN Lion's City 18 E jest idealnym wyborem do obsługi tras o wysokiej częstotliwości w ruchu miejskim. Mierzący 18 metrów elektryczny autobus przegubowy może bezpiecznie, wygodnie i bez lokalnych emisji zabrać do 120 pasażerów. Pierwsze autobusy demonstracyjne zostaną wprowadzone na ulice Barcelony i Kolonii w drugiej połowie 2020 roku. W ramach planu dotyczącego e-mobilności MAN Truck & Bus wysyła w tym roku flotę e-autobusów demonstracyjnych do klientów w pięciu krajach europejskich. Flota składa się z 15 pojazdów testowych, które zostaną rozmieszczone w ramach codziennych operacji. Ten program testowy obejmuje dwie próby terenowe z nowym MAN Lion's City 18 E, które zostaną wprowadzone na ulice Barcelony i Kolonii w ramach tam zaplanowanych operacji serwisowych. Sprzedaż nowego elektrycznego autobusu przegubowego rozpoczęła się w kwietniu. - Mierzący 18 metrów długości MAN Lion's City 18 E jest idealnym wyborem dla każdej firmy poszukującej całkowicie elektrycznego autobusu miejskiego, tzn. Takiego, który nie wytwarza żadnych lokalnych emisji, z miejscem dla wielu pasażerów - podkreśla Rudi Kuchta, kierownik Business Unit Bus w MAN Truck & Bus. Dwa elektryczne silniki centralne na drugiej i trzeciej osi zapewniają autobusowi moc potrzebną do ruchu w mieście. W przeciwieństwie do silników elektrycznych umieszczonych blisko piast kół, modele te są łatwiej dostępne i mają prostszą konstrukcję. W związku z tym przewoźnicy odnoszą korzyść, jeśli chodzi o prace konserwacyjne i całkowity koszt posiadania (TCO). Dwie napędzane osie są zsynchronizowane elektronicznie, a także pomagają poprawić obsługę przegubowego autobusu, ponieważ zwiększają stabilność jazdy, a tym samym poziom bezpieczeństwa. Co więcej, przegubowy autobus wyposażony jest w system kontroli przeciwdziałania skakaniu i system kontroli kąta załamania, co dodatkowo poprawia stabilność jazdy. Ponadto dwie napędzane osie zwiększają maksymalną energię odzyskaną podczas hamowania. W MAN Lion's City 18 E w pełni elektryczny układ napędowy wytwarza między 320 kW a maksymalnie 480 kW. Energia do tego pochodzi z akumulatorów modułowych o zainstalowanej mocy 640 kWh. Tutaj MAN opiera się na w pełni rozwiniętej technologii ogniw litowo-jonowych (NMC) z modułowego zestawu Grupy. Akumulatory mają inteligentny system zarządzania temperaturą zoptymalizowany do użytku w autobusach miejskich. Ten system zapewnia, że ​​baterie są zawsze łatwo dostępne, niezależnie od pory roku. W rezultacie, istnieje osiem zestawów akumulatorów, które znajdują się na dachu przegubowego autobusu. Jest to korzystne, ponieważ oznacza, że ​​akumulatory są umieszczone z tyłu pojazdu, co stanowi obszar o wyższym ryzyku kolizji. Oznacza to również, że są łatwiej dostępne w celu serwisowania. Akumulatory są ładowane w magazynie za pomocą wtyczki Combined Charging System (CCS). Dzięki średniej mocy ładowania 100 kW i maksymalnej mocy do 150 kW przegubową magistralę można w pełni naładować w mniej niż cztery godziny. Zastosowanie elektrycznego układu napędowego również wpłynęło korzystnie na wnętrze pojazdu, ponieważ tunel silnika został pominięty. Dało to programistom wiele możliwości optymalizacji tylnej części pojazdu. 18-metrowa wersja Lion's City E może przewozić do 120 pasażerów - ale to nie jest problem w przypadku nowego elektrycznego autobusu MAN, ponieważ zastosowanie alternatywnych napędów umożliwia uzyskanie wyższej dopuszczalnej masy całkowitej do 30 ton.

Komentarze