Norweska firma Asko Norge AS chce zamówić 75 ciężarówek Scania z napędem elektrycznym

ASKO, norweska hurtownia żywności, jest długoletnim odbiorcą ciężarówek Scania. Obie firmy wspólnie badają też możliwości elektryfikacji. W ciągu trzech lat Scania dostarczy ASKO 75 elektrycznych ciężarówek. Na początku 2020 r. firma ASKO wprowadziła do eksploatacji cztery Scanie z wodorowymi ogniwami paliwowymi, a w lutym powiększyła swoją flotę o dwie kolejne zasilane wyłącznie przez akumulatory. W ramach trzyletniej umowy ramowej na lata 2020–2022, firma ASKO zadeklarowała zamówienie do 75 ciężarówek Scania z napędem elektrycznym. – Naszym celem jest posiadanie zeroemisyjnej floty pojazdów ciężarowych do 2026 r. Zakup elektrycznych Scanii to ważny krok dla ASKO na drodze do transportu wolnego od paliw kopalnych – podkreśla Torbjørn Johannson, prezes zarządu ASKO Norge AS. – Bardzo cieszy nas, że postępowe firmy decydują się na działania mające na celu odejście od ciężkich pojazdów emitujących dwutlenek węgla. ASKO podejmuje zobowiązanie, które jest potrzebne do osiągnięcia celu porozumienia paryskiego dotyczącego ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C – dodaje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scanii. Przedstawiciele Scanii zaprezentowali niedawno zatwierdzone cele firmy oparte na badaniach naukowych, które obejmują nie tylko radykalną redukcję własnej emisji dwutlenku węgla, ale także jasno określony ilościowo cel, jakim jest zapewnienie redukcji emisji wśród klientów firmy. – Umowa z ASKO jest namacalnym przykładem współpracy z klientami na rzecz zrównoważonych rozwiązań transportowych – dodaje Henrik Henriksson. Oficjalne plany wprowadzenia do sprzedaży elektrycznych pojazdów akumulatorowych Scania zostaną przedstawione w kolejnych miesiącach 2020 roku.Przewiduje się, że w ciągu najbliższych kilku lat technologia akumulatorowa będzie dalej udoskonalana, umożliwiając wydłużenie zasięgu pojazdu bez zwiększania masy akumulatora. Elektryczne ciężarówki Scania stanowią uzupełnienie oferty wytwarzanych już przez firmę autobusów elektrycznych oraz hybrydowych ciężarówek i autobusów. Źródło: truck-van.pl

Komentarze