Nowatorski projekt Volvo LIGHTS

W Stanach Zjednoczonych, gdzie ponad 70 proc. wszystkich towarów codziennego użytku przewożonych jest samochodami ciężarowymi, powstał projekt, który może zmienić oblicze tamtejszego transportu. Projekt Volvo LIGHTS realizowany jest w południowej Kalifornii. Jego cel to wprowadzenie na drogi zeroemisyjnych elektrycznych samochodów ciężarowych wraz z odpowiednią infrastrukturą. W ramach projektu firma ABB dostarczy stacje do ładowania wysokiego napięcia*. Rozwiązanie umożliwi ładowanie akumulatorów prądem stałym o napięciu do 920 V, a tym samym szybsze uzupełnianie zapasu energii i poprawę efektywności floty. Volvo LIGHTS jest realizowany wspólnie przez Volvo Group, Volvo Trucks i Greenlots oraz kliku innych branżowych liderów, a także podmioty działające w obszarze transportu i infrastruktury ładowania. Projekt ma zademonstrować możliwości dużych pojazdów elektrycznych w zakresie optymalizacji procesu transportu i magazynowania, zmniejszenia poziomu emisji i poprawy jakości powietrza. Volvo Trucks zaprezentowała swoje w pełni elektryczne, demonstracyjne samochody ciężarowe Volvo VNR w ramach Volvo LIGHTS Innovation Showcase w Kalifornii. Komercyjna produkcja tych pojazdów, służących do regionalnej dystrybucji towarów, ma rozpocząć się jeszcze w 2020 roku. - Projekt jest wyjątkowy ze względu na jego zakres. Obejmuje cały system: od stacji ładowania poprzez holowniki do naczep, panele słoneczne, szkolenie personelu aż po same ciężkie pojazdy ciężarowe - mówi Peter Voorhoeve, prezes Volvo Trucks North America.Na potrzeby projektu ABB dostarczy wiodące na rynku wysokonapięciowe stacje ładowania, w tym Terra 54HV (50 kW, CCS) oraz HVC 150 Depot Box (150 kW, CCS). Wszystkie systemy ładowania ABB są wyposażone w łącza pozwalające na zdalne monitorowanie, diagnostykę i modernizację. Urządzenia są zgodne z otwartymi protokołami sieciowymi OCPP i Autocharge, które umożliwiają inteligentne ładowanie pojazdów flotowych, a także funkcje uwierzytelniania i zabezpieczenia zasobów. Ten rodzaj łączności zapewnia też bezproblemową integrację z platformą Greenlots SKY. - Jako partner projektu, firma Greenlots dostarcza narzędzia do zarządzania inteligentnym ładowaniem i optymalizacją obciążenia, które bez przeszkód współpracują z systemami ładowania ABB. Dzięki nim operatorzy flot mogą przewozić towary w sposób bardziej racjonalny, rentowny i ekologiczny, przy zrównoważonym poborze energii z sieci - dodaje Jeff Tolnar z Greenlots. ABB od ponad 10 lat pełni wiodącą rolę w technologiach związanych z eksploatacją pojazdów elektrycznych. W 2010 r. wprowadziła na rynek pierwszą ładowarkę prądu stałego, w 2012 r. uruchomiła pierwszą na świecie ogólnokrajową sieć ładowania prądem stałym, a w 2016 r. zaoferowała pierwszą w Europie ładowarkę do autobusów. ABB udostępniła również jako pierwsza publiczną stację ładowania dużej mocy (350 kW) na kontynencie amerykańskim. Firma sprzedała dotychczas ponad 13 000 szybkich ładowarek DC w ponad 80 krajach świata. ABB jest też partnerem Formuły E - pierwszej na świecie serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów pod egidą FIA. ABB FIA Formula E to platforma, która umożliwia testowanie technologii elektryfikacji i cyfryzacji związanych z elektromobilnością. (4trucks.pl)

Komentarze