Raben przejmuje jedną z najstarszych niemieckich spedycji

W przyszłym tygodniu niemiecka spółka Rabena w pełni zintegruje się z mającą prawie 200-letnią historię firmą Fenthol & Sandtmann GmbH (Fenthols). Tak zakończy się proces całkowitego przejęcia niemieckiej, który ruszył w listopadzie 2019 r. Od 1 czerwca wszystkie lokalizacje Fenthols w Hamburgu, Lipsku, Dreźnie i Erlensee pod Frankfurtem nad Menem wraz z 460 pracownikami będą już formalnie połączone z Raben Trans European Germany GmbH. Wcześniej, od 2011 roku Raben był już właścicielem 50 procent udziałów w spółce Fenthols. Resztę udziałów, w tym spółek zależnych FKL Kontraktlogistik i Kraftverkehr P&M Ehrig, kupił w od rodziny Ehrig, co zyskało aprobatę Federalnego Urzędu Antymonopolowego. Obie firmy współpracowały już zresztą ze sobą w przeszłości. Fuzja umożliwi Grupie Raben rozszerzenie portfolio usług. Oprócz pozyskania strategicznie położonych lokalizacji, jak np. w pobliżu lotniska we Frankfurcie, doda do swojej sieci magazyn towarów niebezpiecznych w Erlensee w Hesji oraz oddział na lipskim lotnisku Cargo przy autostradzie A14, gdzie spółka zależna Fenthols świadczy usługi magazynowe oraz dystrybucyjne. Ponadto przejęcie centrali Fenthols w porcie w Hamburgu, umożliwi Rabenowi rozszerzenie usług transportu morskiego i wzmacnienie know-how w dziedzinie transportu intermodalnego.Korzyści będą zresztą obupólne, ponieważ Fenthols skorzysta z m.in. z narzędzi Rabena. Klienci Fentholsa zyskają w ten sposób dostęp do platformy MyRaben i skorzystają z jednolitego systemu zarządzania transportem.Za pomocą narzędzia do śledzenia przesyłek ETA określającego szacowany czas dostarczenia przesyłki, użytkownicy otrzymują kompletne informacje o statusie swoich przesyłek. Warto wspomnieć, że spółka Fenthol & Sandtmann GmbH należy do najstarszych firm spedycyjnych w Niemczech. Została założona w Lipsku w 1827 roku. Natomiast dla Grupy Raben, jej przejęcie nie jest pierwszym w Niemczech. Grupa już inwestowała na rynku niemieckim, budując m.in. w ten sposób własną niezależnej sieć drobnicową.
Źródło: TransInfo

Komentarze