DAF wprowadza CF Electric z powiększonym zasięgiem


DAF Trucks robi kolejny krok w rozwoju elektrycznych układów napędowych, do ponad 200 kilometrów podwajając zasięg wersji CF Electric z technologią w pełni elektrycznego układu napędowego VDL e- power. Dodatkowo wprowadzenie akumulatorów nowej generacji oznacza redukcję masy o 700 kg, co bezpośrednio przekłada się na większą ładowność. Tym samym w pełni elektryczny, 2-osiowy ciągnik siodłowy robi kolejny krok w dziedzinie elektrycznych układów napędowych. DAF pozostaje jednym z liderów w rozwoju i sprzedaży w pełni elektrycznych ciężarówek. Drogowe testy eksploatacyjne pierwszych modeli CF Electric u klientów holenderskich i niemieckich rozpoczęły się już bowiem w 2018 roku. Jednocześnie w zeszłym roku do sprzedaży trafiła druga generacja aut, wyposażona w nowe oprogramowanie i nową tablicę rozdzielczą.Przy zerowej emisji i cichej eksploatacji CF Electric stanowi idealne rozwiązanie do realizacji dostaw na obszarach miejskich, gdyż spełnia ogólne wymagania dotyczące dystrybucji, zaopatrzenia supermarketów i zbiórki odpadów. Obecnie firma oferuje CF Electric jako 2-osiowy ciągnik 4x2, tworzący zestawy o dopuszczalnej masie całkowitej 37000 kg, oraz jako 3-osiowe podwozie w układzie napędowym 6x2, pod zabudowę, z kierowaną tylną osią wleczoną dla maksymalnej zwrotności. Podwozie to cechuje dopuszczalna masa całkowita 28000 kg.Najnowsza generacja CF Electric opiera się na sprawdzonej niezawodności i przyjazności dla użytkownika poprzednich generacji. Nowością w obecnej generacji jest akumulator litowo-jonowy o pojemności 350 kWh (pojemność efektywna 315 kWh). Oprócz tego, że jest mocniejszy, jest również znacznie lżejszy – waży mniej o 700 kg. Ta redukcja bezpośrednio przekłada się na większą ładowność. Do tego system klimatyzacji akumulatora utrzymuje niemal stałą jego temperaturę, co oznacza, że temperatura zawsze utrzymuje się w przedziale od 25 do 45 stopni Celsjusza, niezależnie od pogody. Powyższe sprzyja trwałości i stałemu poziomowi wydajności akumulatora.Dzięki zwiększonej pojemności akumulatora, w przybliżeniu zachowującego te same wymiary, CF Electric ma teraz zasięg ponad 200 kilometrów, co stanowi dwukrotny wzrost w porównaniu z poprzednimi generacjami. Pełne ładowanie akumulatora odbywa się zwykle w bazie ciężarówki i trwa około 75 minut przy użyciu stacji ładującej o mocy 250 kilowatów. W sytuacji doładowania akumulatora podczas (rozładowywania) załadunku lub przerwy kierowcy, przy użyciu CF Electric możliwe staje się przejechanie do 500 w pełni elektrycznych kilometrów dziennie. Jest to bardzo korzystne pod względem produktywności i wydajności samochodu.Korzystanie z pojazdów elektrycznych wymaga od eksploatujących określonego podejścia. Dlatego DAF oferuje swoim klientom wsparcie za pośrednictwem zaawansowanych modeli symulacji tras, aby pomóc w opracowaniu najbardziej efektywnego planowania ich pojazdu, w tym przydatnych porad dotyczących inteligentnego i wydajnego ładowania akumulatora. Wspólnie z wybranymi dostawcami, takimi jak VDL, DAF proponuje też porady dotyczące optymalnej infrastruktury ładowania. W sprzedaży we wrześniu CF Electric o zwiększonym zasięgu trafi do sprzedaży we wrześniu, a dostawy powinny się rozpocząć na początku 2021 roku. Źródło: auto-moto.pl

Komentarze