FRAMO chce w tym roku zaprezentować etrucka z napędem wodorowym


Firma FRAMO, znana z konwersji tradycyjnych na elektryczne ciężarówki zasilanych akumulatorami, planuje również wkrótce zbudować pojazdy napędzane wodorem. Chodzi o transporty długodystansowe. FRAMO chce w tym roku zaprezentować etrucka z napędem wodorowym. Oznacza to, że firma znana ze swojej innowacyjności, po raz kolejny stanie się liderem technicznym w ważnym obszarze czystej mobilności. - Badaliśmy, rozwijaliśmy i pracowaliśmy przez lata, teraz jesteśmy gotowi - mówi Ralf Binnenbruck, dyrektor ds. Technicznych w firmie FRAMO GmbH. - Wiele międzynarodowych koncernów od lat pracuje również nad tematem wodoru w ruchu ciężkim. Jednak w wielu przypadkach nie ma policzalnych wyników. FRAMO jest znana z elektromobilności. W jej ofercie znajdują się użytkowe pojazdy elektryczne takie jak: pojazdy do zbiórki odpadów komunalnych, betoniarki z napędem elektrycznym, jak i etrucki z agregatami chłodniczymi. To wszystko w przedziale od 7,5 do 60 ton. Klientami już m.in. są: sieć supermarketów Aldi i firma logistyczna DB Schenker. Jednak elektromobilność (ta na akumulatory) w ruchu ciężkim ma swoje mocne strony jedynie na krótkich i średnich dystansach. Długie dystanse ma opanować technologia wodorowa. - Rynek potencjalnych klientów jest gigantyczny - mówi Serhat Yilmaz, który jako członek zarządu FRAMO jest odpowiedzialny za marketing, rozwój biznesu, relacje inwestorskie i sprzedaż. Firma prowadzi obecnie rozmowy o bliższej współpracy z kilkoma dużymi partnerami. - Połączenie naszego know-how w zakresie modernizacji z seryjną siłą dużej korporacji może mieć sens dla obu stron - dodaje Serhat Yilmaz. Ale to tylko jedna z wielu perspektyw na przyszłość dla firmy z Turyngii. Dostrzega się również duże możliwości w dostarczaniu gotowych zestawów KIT, które są następnie instalowane na całym świecie przez wyspecjalizowane podmioty zajmujące się modernizacją samochodów ciężarowych. Oprócz dostaw nowych ciężarówek, w nadchodzących latach, znacznie ważniejsza będzie konwersja istniejących flot pojazdów. Źródło: 4trucks.pl

Komentarze