25 MAN-ów Lion's City 12 E pojedzie do stolicy Danii


Kopenhaga - miasto królewskich pałaców, kolorowych domów i Małej Syrenki. Niedługo pojawi się tam kolejna atrakcja: 25 MAN-ów Lion's City 12 E, dzięki któremu goście i mieszkańcy stolicy Danii będą mogli podróżować w szczególnie przyjazny dla środowiska sposób. Firma Anchersen A / S złożyła zamówienie na w pełni elektryczne autobusy miejskie. - Kilka miesięcy temu Nobina Sverige AB zamówiła u nas 22 Lion's City E dla Malmö w Szwecji. Po tym zamówieniu to kolejne duże zamówienie na nasze autobusy elektryczne ze Skandynawii. Z tego powodu, a także dlatego, że jest to pierwszy autobus miejski MAN w historii firmy Anchersen, jesteśmy bardzo zadowoleni z zamówienia - mówi Rudi Kuchta, szef działu Business Unit Bus w firmie MAN Truck & Bus. Dostawa 25 nowoczesnych autobusów miejskich, ze Starachowic, planowana jest na koniec roku. Będą one używane na linii autobusowej 7A w centrum Kopenhagi, która co roku przewozi ponad 4,3 miliona pasażerów. Nowe autobusy miejskie dla Kopenhagi oferują miejsce dla maksymalnie 76 pasażerów. Komfortowe tapicerowane siedzenia zapewniają pasażerom wyjątkowo wygodne podróżowanie. Duża ilość miejsca staje się obecnie niezwykle ważna w czasach pandemii. Więcej miejsca, dla pasażerów, w autobusach elektrycznych MAN to m.in. brak wieży silnika, który był montowany w tylnej części pojazdu i zabierał dość dużą powierzchnię. MAN Truck & Bus w swoim e-autobusie wykorzystuje centralny silnik na tylnej osi. Ma to kilka zalet: zwiększa się stabilność jazdy i bezpieczeństwo, a także maksymalny odzysk energii podczas hamowania. Energia do w pełni elektrycznego układu napędowego pochodzi z akumulatorów zamontowanych na dachu pojazdu, które mają pojemność 480 kWh. Autobusy elektryczne MAN zapewniają zasięg 200 km i do 270 km w sprzyjających warunkach przez cały okres eksploatacji akumulatorów. Akumulatory są ładowane w zajezdni za pośrednictwem złącza Combined Charging System (CCS). Przy średniej mocy ładowania 100 kW, MAN Lion's City 12 E jest w pełni naładowany, w mniej niż trzy godziny. Przy maksymalnej mocy ładowania 150 kW, czas ładowania zostaje odpowiednio skrócony.Wraz z nowo zamówionymi pojazdami flota Anchersen A / S będzie się składać z około 200 autobusów. Źródło: 4trucks.pl

Komentarze