Kenworth odnawia gamę samochodów średnich


Po wprowadzeniu swojego pojazdu flagowego T680 Kenworth odnawia gamę samochodów średnich, klas 5-8. ‎Nowe modele to Kenworth T180 (klasa 5), Kenworth T280 (klasa 6), Kenworth T380 (klasa 7) i Kenworth T480 (lekka klasa 8). Te modele Kenwortha mają przestronną kabinę o szerokości 2,1 metra, wyjątkową widoczność i ergonomię skoncentrowaną na kierowcy oraz nową skrzynię biegów PACCAR TX-8. Nasze nowe średnie samochody ciężarowe są imponującym dodatkiem do najlepszej na świecie linii produktów", powiedział Kevin Baney, dyrektor generalny Kenworth i wiceprezes PACCAR.‎ ‎Nowe pojazdy są przeznaczone do obsługi szerokiej gamy zastosowań, w tym przewozu napojów, do holowania,transportu oleju opałowego i propanu. Niski dach ma 63 cale wysokości, 4 cale mniej niż podniesiony. ‎ ‎Nowe ciężarówki oferują trzy typy osłon silnika - krótką maskę aero (107,5-cala długości BBC), średnią maskę aero (109,5-calowy BBC), a także profesjonalny „nos” Kenwortha dla T380V i T480V. ‎ ‎Nowe pojazdy Kenwortha klasy średniej są dostępne z silnikiem PACCAR PX-7 z roku modelowego 2021 o mocy do 325 KM i silnikiem PACCAR PX-9 2021 o mocy do 380 KM, w zależności od BBC. Wraz z wprowadzeniem nowych pojazdów średniej klasy, Kenworth oferuje – po raz pierwszy w swoich średnich samochodach ciężarowych – niemal bezemisyjny silnik na gaz ziemny Cummins Westport L9N, który dostarcza 320 KM.‎ ‎Ponad 500 osób wzięło udział w badaniach projektowych, które pomogły Kenworthowi określić wymiary i dopracować ergonomię nowych modeli. To spowodowało, że nowa kabina o długości 2,1 metra jest o 8 cali szersza niż poprzednia wersja. Trzyosobowe siedzenia są standardem dla Kenwortha T180, T280 i T380 i opcjonalne dla T480. ‎ ‎Większa przednia szyba poprawia widoczność o prawie 17 procent – również dzięki nachyleniu maski. Nowa konstrukcja kabiny zmniejsza hałas wnętrza nawet o 50 procent. Kenworth obniżył również kabinę nawet o 2 cale – w zależności od konfiguracji. Przynosi to korzyści kierowcom w mieście, którzy mogą wsiadać i wysiadać ze swojej ciężarówki nawet 60 razy dziennie.‎ Samochody mają sporo ulepszeń, dostały w standardzie automatyczną skrzynię Paccara, mniejszy promień skrętu, wiszący pedał gazu i cyfrowy wyświetlacz.

Komentarze