Mercedes-Benz do Brasil wprowadza autobus Super Padron


Mercedes-Benz do Brasil wprowadza autobus Super Padron O 500 R 1830. Podwozie może być wyposażone w nadwozie miejskie o długości do 14 metrów i oferuje miejsce dla nawet 100 pasażerów. Super Padron jest zatem szczególnie odpowiedni dla systemów transportu publicznego z oddzielnymi pasami ruchu dla autobusów, takich jak w Belo Horizonte, Recife, Porto Alegre i Curitiba, a także w innych dużych miastach Ameryki Łacińskiej. ‎ ‎‎Nowy Super Padron O 500 R 1830 jest wyposażony w napęd 4x2 . Pod względem kosztów operacyjnych Super Padron jest zatem bardziej ekonomiczny niż warianty 15 metrów 6x2 od lokalnych konkurentów, ponieważ nie ma potrzeby obsługi drugiej osi kierowanej. ‎ ‎Firmy autobusowe mają do wyboru trzy warianty: wariant z najdłuższym nadwoziem (14 metrów) ma 64 miejsca stojące, 30 siedzących i jeden wózek inwalidzki lub wariant 90 pasażerów (60 stojących, 29 siedzących, jeden wózek inwalidzki). Opcje te są dobrze dostosowane do dłuższych tras, na których pasażerowie mają tendencję do siedzenia przez dłuższy czas. Kolejny wariant nadwozia o długości 13,6 metra zapewnia miejsce dla maksymalnie 100 pasażerów (76 stojących, 23 siedzących, jeden wózek inwalidzki). ‎ ‎Super Padron jest dostarczany z podniesioną podłogą i może korzystać z maksymalnie pięciu drzwi (trzy drzwi po prawej stronie, dwa drzwi po lewej). Dzięki silnikowi montowanemu z tyłu można uzyskać większy przedni zwis, który umożliwia jeszcze łatwiejszy dostęp z przodu pojazdu, a jednocześnie prowadzi do zmniejszenia hałasu odczuwanego w obszarze kierowcy. ‎ ‎‎Nowe podwozie zostało zaprojektowane na bazie istniejącego podwozia miejskiego O 500 i ma dopuszczalną masę brutto 19,6 tony oraz 310-konny silnik OM 926 LA i skrzynię ZF Ecolife AP1200 . ‎Podczas pandemii COVID-19 segment miejski w Brazylii odnotował znaczny spadek liczby pasażerów. Brazylijskie firmy autobusowe szukają zatem szczególnie ekonomicznych i wszechstronnych rozwiązań przy zakupie nowych pojazdów. To właśnie skłoniło Mercedes-Benz do Brasil do opracowania Mercedes-Benz Super Padron. Źródło: Truck i transport

Komentarze