Rusza konkurs OPTIFUEL CHALLENGE 2021


Przed nami 10, jubileuszowa edycja konkursu Optifuel Challenge organizowanego przez Renault Trucks w Polsce. W czasach wielkich oszczędności liczy się każde rozwiązanie pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa, dlatego tak ważne jest wykorzystanie wszelkich „opti technologii”, tj. Optivision, Optiroll, OpitBrake i Optidriver, dostępnych na pokładach pojazdów konkursowych.W tegorocznej edycji kierowcy będą mogli sprawdzić swoje umiejętności prowadząc zestawy Renault T Sleeper Racing 480 z silnikiem DTI13 Euro 6. Pojazdy zostały spięte z naczepami WIELTON. Masa ładunku to 20 ton. Po raz pierwszy pojazdami konkursowymi są egzemplarze używane, które poddane zostały weryfikacji ponad 200 punktów w fabryce pojazdów używanych Renault Trucks w Bourg-en-Bresse. Zabieg ten podkreśla niezawodność produktów Renault Trucks i udowadnia, że nawet po 4 latach eksploatacji pojazdy są w świetnej formie, utrzymują wysokie osiągi i pozwalają uzyskać dobre wyniki zużycia paliwa. Zasady konkursu są te same od 10 lat. Uczestnicy zmierzą się z wynikiem Master Driverów Renault Trucks Polska. Rezultaty będą podawane w oparciu o narzędzie Optifuel Infomax. Zwycięzcą zostanie kierowca, który osiągnie najniższe zużycie paliwa utrzymując najwyższą średnią prędkość, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa o ruchu drogowym.Eliminacje konkursu rozpoczynają się już niebawem, 13 maja i potrwają do 24 września. Na jesieni planowany jest finał, w czasie którego zostanie wyłoniony Dziesiąty Mistrz Jazdy Ekonomicznej Renault Trucks Polska. Zgodnie z regulaminem kierowcę zgłasza właściciel firmy. Zgłoszenia do udziału w konkursie zbierają reprezentanci handlowi Renault Trucks w poszczególnych lokalizacjach (szczegóły poniżej). Liczba miejsc jest ograniczona. Szczegółowy program konkursu i mapka z lokalizacjami znajduje się na stronie renault-trucks.pl.

Optifuel to doskonała okazja, aby dowiedzieć się więcej o najskuteczniejszych technikach jazdy ekonomicznej i poprawić swoje umiejętności. To również okazja, aby zdobyć atrakcyjne nagrody, a te czekają na zwycięzców już podczas eliminacji lokalnych.

Jest o co walczyć. Mimo, iż konkurs nie ma w tym roku kontynuacji na finale światowym, to Renault Trucks Polska przygotowało równie atrakcyjne nagrody, co w poprzednich edycjach. Nagrodą główną w polskim finale jest voucher o wartości 8000 zł dla zwycięskiego kierowcy, a dla firmy, w której pracuje użyczenie nowego pojazdu Renault Trucks T Evolution na okres 10 miesięcy (w nawiązaniu do 10 edycji konkursu).

Dodatkowo Michelin przekaże na testy 6 opon ciężarowych Michelin. Zwycięzca konkursu będzie mógł wybrać dowolnych 6 opon ciężarowych Michelin z aktualnie dostępnej oferty do swojego pojazdu i przekonać się ich o doskonałych osiągach. Z kolei RTFS oraz Grupa MAK wspólnie fundują dla zwycięskich firm vouchery o wartości 5000 zł – za pierwsze miejsce oraz o wartości 2000 zł – za zajęcie drugiego miejsca, oba do wykorzystania na ubezpieczenie pojazdów.

Specyfikacja pojazdów konkursowych

Renault Trucks T480 T4x2 Sleeper Cab, skrzynia biegów Optidriver AT2412F, przełożenie przekładni głównej: 2,47, ogumienie: Michelin X-Line 315/70R22,5. Oprogramowanie: najnowsze, identyczne ze stosowanym w „Step D”, tempomat topograficzny Optivision w wersji mapowej. We wszystkich pojazdach są te same wersje oprogramowania oraz identyczne parametry kalibracji tachografów.

Naczepy: Wielton Curtain Master, ogumienie: Michelin, masa ładunku: ok. 20 ton (precyzyjnie taka sama dla wszystkich trzech zestawów). Ładunek umieszczony na matach przeciwpoślizgowych i zabezpieczony atestowanymi pasami mocującymi oraz narożami chroniącymi przed przetarciem.

Wszystkie pojazdy zostały przetestowane i skalibrowane pod kątem identycznych wskazań zużycia paliwa.

 

Wszystkie pojazdy konkursowe zostały przetestowane i skalibrowane pod kątem identycznych wskazań zużycia paliwa.

Komentarze