Zamówienie na 64 autobusy hybrydowe dla Belgii


Volvo Buses otrzymało kolejne, duże zamówienie na zelektryfikowane autobusy od belgijskiego przewoźnika OTW. Kontrakt na 64 autobusy jest największym na najnowszy, samoładujący się hybrydowy autobus – Volvo 7900 S-Charge. Autobusy zostaną dostarczone w drugiej połowie 2021 roku i będą obsługiwały przewozy w regionach Liege, Charleroi, Brabancji Walońskiej i Namur – Luksemburg. – Belgia po raz kolejny udowodniła, że jest prekursorem w dziedzinie zelektryfikowanych rozwiązań w transporcie publicznym, a my w Volvo Buses z wielką przyjemnością wspieramy ambicje Belgii w tworzeniu atrakcyjnych, zrównoważonych i wydajnych usług transportu publicznego – mówi Anna Westerberg, prezes Volvo Buses. Zamówienie na 64 pojazdy Volvo 7900 S-Charge jest częścią większej umowy ramowej z przewoźnikiem OTW, obejmującej Volvo Buses i innych partnerów. W ciągu najbliższych czterech lat OTW planuje dodać do swojej floty pojazdów łącznie 430 autobusów hybrydowych o długości 12 metrów.Już w 2018 roku, Volvo Buses dostarczyło do OTW około 100 autobusów hybrydowych. – Volvo 7900 S-Charge doskonale spełnia nasze wymagania techniczne i handlowe. Całkowity koszt posiadania (TCO) i czas dostawy zdecydowanie wyróżniały się na tle konkurencji – mówi Vincent Peremans, dyrektor generalny OTW. Volvo 7900 S-Charge, wprowadzone na rynek w 2020 r., nie wymaga infrastruktury do ładowania, ponieważ system odzyskiwania energii w autobusie jest wykorzystywany do ładowania akumulatorów podczas jazdy. Autobus może poruszać się wyłącznie na energii elektrycznej na dystansie do jednego kilometra i z prędkością do 50 km/h. Prowadzi to do znacznych oszczędności paliwa i pozwala wyeliminować emisję i hałas, na przykład na przystankach autobusowych i w miejskich strefach niskoemisyjnych. – Volvo 7900 S-Charge to jeden z naszych najbardziej ekologicznych autobusów, generujący do 40% niższą emisję CO2 w porównaniu z podobnymi autobusami z silnikiem Diesla. Dzięki wsparciu systemu Volvo geofencing i Volvo Zone Management (system zarządzania strefami), pojazd można zaprogramować tak, aby jeździł w trybie elektrycznym we wcześniej zdefiniowanych obszarach takich, jak strefy niskiej emisji – dodaje Eric De Roy z Volvo Buses Belgium. Autobusy Volvo 7900 S-Charge dla OTW zostaną wyprodukowane w fabryce Volvo Buses we Wrocławiu i będą gotowe do dostawy pod koniec 2021 roku. Źródło: trucklog.pl

Komentarze