Czy Ministerstwo Klimatu i Środowiska wesprze



Jak informuje serwis samorządowy PAP, ruszyły prace nad założeniami dotyczącymi finansowego wsparcia zakupu zeroemisyjnych samochodów ciężarowych powyżej 12 ton, czyli kategorii N3, oraz infrastruktury ich ładowania. Taką informację podał wczoraj wiceminister klimatu i środowiska — Miłosz Motyka.Jak podaje serwis samorządowy PAP, komisja analizowała informację Najwyższej Izby Kontroli (NIK) dotyczącą wyników kontroli finansowania przedsięwzięć służących rozwojowi elektromobilności w Polsce. Okres kontroli, który był rozpatrywany wynosił niecałe 4 lata, od 2018 do połowy 2022 roku. NIK poinformował także, że badał realizowanie ustawy z 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Aktualnie dostępnych jest 166 stref ładowania pojazdów elektrycznych oraz 37 stacji tankowania wodoru w obszarach miast. Minister MKiŚ powiedział, że w najbliższym czasie powstanie kilka tys. ogólnodostępnych stacji ładowania.Wiceminister Miłosz Motyka wspomniał również o wątpliwości NIK i samorządowców ws. ustawy o elektromobilności, która nie precyzuje czy na 10% udziału samochodów elektrycznych we flocie pojazdów urzędów składają się pojazdy Jednostek Samorządu Terytorialnego (JST), czy też te należące również do jednostek im podległych. Posłowie zaproponowali, aby zastanowić się nad pułapem 30% udziału samochodów elektrycznych we flotach pojazdów. Minister Motyka dodał też, że należy brać pod uwagę pojazdy obsługujące dany urząd gminy, starostwo lub urząd wojewódzki, bez jednostek organizacyjnych, nawet jeśli nie posiadają one odrębnej osobowości prawnej. W trakcie obrad komisji stwierdzono, że dofinansowanie na rozwój elektromobilności należy zwiększyć tak, żeby zakup pojazdu elektrycznego był tańszy, niż zakup pojazdów spalinowych. źródło: Serwis samorządowy PAP

Komentarze