Dwuosiowa naczepa chłodnia Schmitz Cargobull S.KO do miasta


Dwuosiowa naczepa chłodnia Schmitz Cargobull S.KO CITY zbudowana z paneli Ferroplast, z zapewniającym świetną zwrotność, niewymagającym konserwacji mechanicznym układem kierowania drugą osią i unoszoną pneumatycznie pierwszą, sprawdza się szczególnie w centrach miast i obszarach miejskich niezależnie od tego, czy jest używana do transportu towarów świeżych czy mrożonych. Dzięki systemowi telematycznemu TrailerConnect, który jest montowany w standardzie, pojazd ten należy do generacji SMART firmy Schmitz Cargobull. Naczepa chłodnia Schmitz Cargobull S.KO CITY została opracowany specjalnie z myślą o dystrybucji żywności na obszarach miejskich, gdzie prace transportowe charakteryzują się szeroką gamą przewożonych towarów, częstym załadunkiem i rozładunkiem oraz jazdą w ruchliwym środowisku miejskim. Naczepy S.KO CITY wykorzystywane są przede wszystkim do dystrybucji towarów dla sieci dyskontowych i sklepów przez wiele firm logistycznych. Dwuosiowe wersje tych pojazdów oferowane są w czterech wariantach długości (13.403 mm, 12.343 mm, 11.043 mm i 9793 mm) i mieszczą 33, 30, 27 lub 24 europalety. Na zdjęciach widoczna jest dwuosiowa naczepa z najkrótszym nadwoziem. Jej ładownia ma długość 9,2 m i można nią przewieźć wspomniane 24 palety lub 36 kontenerów rolkowych powszechnie używanych w dostawach do sklepów. Dzięki układowi wymuszonego skrętu drugiej osi, zestaw z taką naczepą jest niezwykle łatwy w manewrowaniu. Pozwala to bez straty czasu pokonywać nawet wąskie uliczki z ciasnymi zakrętami, trudne wjazdy, podwórka czy minironda. 
 

To całkowicie mechaniczny system. Podczas wykonywania skrętu ruch pomiędzy ciągnikiem a naczepą przenoszony jest przez płytę siodłową, blokowaną w sprzęgu siodłowym za pomocą klina skrętu. Długi drążek kierowniczy biegnący pod podwoziem przenosi ten ruch bezpośrednio i bez luzów na ramę mocowania kierowanej osi. Koła wychylają się w stronę przeciwną do przednich kół ciągnika. Poza lepszą manewrowością zmniejszony wewnętrzny promień skrętu zapobiega uszkodzeniom ścian bocznych opon spowodowanym otarciami o ostre krawężniki. Kierowanie tylną osią w porównaniu do osi sztywnej pozwala zredukować opory toczenia. Siły te bezpośrednio wpływają na zużycie podwozia, rachunki za paliwo i zużycie opon (oprócz przyspieszonego ścierania bieżnika generują też mniej ciepła podczas skręcania). Kolejnym ważnym kryterium dla takiego środowiska pracy pojazdu jest przestrzeganie rygorystycznych przepisów dotyczących emisji dźwięku, które obowiązują na obszarach mieszkalnych. 
 

Naczepa S.KO CITY znajduje się znacznie poniżej dopuszczalnego poziomu załadunku i rozładunku wynoszącego 60 dB, obowiązującego we wczesnych godzinach porannych i nocnych, co znacznie zmniejsza poziom hałasu w obszarach komercyjnych graniczących z mieszkalnymi.W nadwoziu zbudowanym z paneli FERROPLAST poprawiono izolację aż o 10%. Nowe panele poprawiają wartość współczynnika K (przenikalność cieplną), co otwiera sprzyja rozwiązaniom określonym w przepisach konwencji ATP. W porównaniu z poprzednią generacją nowe nadwozie chłodni jest o około 2 procent lżejsze, a jednocześnie zapewnia ten sam poziom izolacji. Dzięki modułowej budowie podwozia, w razie jakiejś kolizji, uszkodzone komponenty można szybko i łatwo wymienić. Pomaga to oszczędzić czas i koszty w przypadku naprawy i poprawić TCO, czyli całkowity koszt posiadania.Naczepa chłodnia Schmitz Cargobull S.KO CITY wyposażona jest w układ Dynamic Ramp Protection DRP 3.0, który zapewnia idealną ochronę przed uszkodzeniami, gdy pojazd znajduje się przy rampie. Zaoszczędzono tu prawie 60 kg masy, co ma pozytywny wpływ na potencjał ładowności. Ponieważ taką naczepę użytkuje się wiele lat w warunkach dość intensywnej eksploatacji, modułowa tylna partia nadwozia umożliwia w razie potrzeby modernizację poszczególnych jej części. Znów zmniejsza to zarówno przestoje, jak i koszty w przypadku napraw. Źródło: truckslog, fot. Schmitz Cargobull

Komentarze