Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera


Nowy Mercedes-Benz eSprinter – wyrusza na drogę. Wartość dodaną dla klientów widać w jego jeszcze większej wszechstronności i elastyczności: dwa rodzaje długości nadwozia, trzy rozmiary akumulatorów i duża ładowność sprawiają, że nowy eSprinter jest idealnym pojazdem do szerokiego zakresu zastosowań. W zależności od potrzeb klient może zdecydować się na większy zasięg lub większą ładowność. Wersję Furgon można zamawiać od 25 stycznia w połączeniu z baterią o pojemności użytkowej 56 kWh lub 113 kWh. Wkrótce pojawi się wersja o mocy 81 kWh. W późniejszym terminie nowy eSprinter będzie ponadto po raz pierwszy dostępny także w wersji podwozie. Dzięki niej elektryczna wersja flagowego pojazdu dostawczego Mercedes-Benz stanie się atrakcyjną bazą dla wielu nowych sektorów, a także producentów zabudów i wyposażenia. Nowy eSprinter oferuje jednocześnie inteligentną łączność cyfrową, po raz pierwszy z systemem multimedialnym MBUX, ulepszonymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania, a także bogatszym wyposażeniem standardowym. Będzie także dostępny z opcjonalnym hakiem holowniczym.Elektrycznie napędzana oś tylna w nowym eSprinterze przynosi liczne korzyści, jeśli chodzi o dostępne długości pojazdu, dopuszczalną masę całkowitą (do 4,25 tony), a także obciążenie przyczepy (do 2 ton) i ładowność (maksymalnie 14 m³). Nowy eSprinter jest dostępny w dwóch rodzajach nadwozia3 i długościach, z wydajnym silnikiem elektrycznym o mocy szczytowej 100 lub 150 kW. Ten nowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM) charakteryzuje się szczególnie wysoką sprawnością i udoskonalonym zarządzaniem temperaturą. Klienci mogą wybierać pomiędzy trzema różnymi rozmiarami akumulatorów do nowego eSprintera, w zależności od indywidualnych wymagań pod względem zasięgu i ładowności: o pojemności użytkowej 113 kWh, 81 kWh (dostępny na zamówienie w późniejszym terminie w tym roku) lub 56 kWh. Zasięg na napędzie elektrycznym, obliczony na podstawie symulacji opartej na cyklu WLTP, wyniesie aż 440 kilometrów *1,2. Według symulacji opartych na cyklu WLTP City, w przypadku jazdy po mieście możliwy jest zasięg do 500 kilometrów *1,2. Takie rezultaty sprawiają, że pojazd idealnie nadaje się również na dłuższe podróże. Ogniwa akumulatorów wykonane są z fosforanu litowo-żelazowego (ogniwa LFP) i nie zawierają kobaltu ani niklu. Odzysk energii w trybie najazdu i hamowania (rekuperacja) zapewnia optymalną i efektywną jazdę. Intensywność rekuperacji można regulować indywidualnie za pomocą manetek za kierownicą. Szczególnie efektywny i komfortowy styl jazdy eSprinterem umożliwia nowy, automatyczny system rekuperacji DAUTO. Zgodnie z zasadą jedź przewidująco i oszczędzaj energię, informacje z radaru, kamery i danych nawigacyjnych są wówczas łączone, a siła rekuperacji jest automatycznie dostosowywana do sytuacji w czasie rzeczywistym. Ponadto ECO Assist może wspierać przewidywanie jazdy: w zależności od wyposażenia i kraju system analizuje, czy z przodu jedzie inny pojazd, jaka jest dopuszczalna prędkość lub czy samochód zbliża się do wzniesienia, i wyświetla w zestawie wskaźników, kiedy należy zdjąć nogę z gazu. Następnie odpowiednio do sytuacji dobiera siłę rekuperacji. Ponadto trzy tryby jazdy pomagają wybrać pomiędzy maksymalnym komfortem, a maksymalnym zasięgiem.Podobnie jak wszystkie elektryczne samochody dostawcze Mercedes-Benz, nowy eSprinter może ładować się zarówno prądem zmiennym (AC), jak i prądem stałym (DC). Pokładowa ładowarka umożliwia ładowanie prądem stałym o mocy do 115 kW *3 (opcjonalnie) na stacji szybkiego ładowania. Oznacza to, że akumulator o pojemności 56 kWh jest ładowany od 10 do 80 procent6 w około 28 minut przy maksymalnej mocy 115 kW. Akumulator o pojemności użytkowej 113 kWh potrzebuje na to około 42 minut przy maksymalnej mocy 115 kW. Dla eSprintera dostępna jest także usługa cyfrowa Mercedes me Charge4. Daje to klientom dostęp do jednej z największych publicznych sieci ładowania w Europie, obejmującej około 600 000 punktów ładowania – w tym europejską sieć szybkiego ładowania IONITY. We wszystkich swoich wariantach nowy Mercedes-Benz Sprinter zapewnia komfort na drodze i poza nią – od podwozia z kabiną, po Furgon i Tourer, z napędem na tylne, przednie lub na wszystkie koła oraz dopuszczalną masą całkowitą pojazdu do 5,5 t. Dzięki tylu opcjom ten duży samochód dostawczy jest przystosowany do użytku w wielu różnych segmentach i spełnia liczne wymagania branżowe. Wypróbowany i przetestowany 2,0-litrowy silnik wysokoprężny (OM654) jest dostępny w maksymalnie czterech poziomach mocy 84 kW, 110 kW, 125 kW i 140 kW – w zależności od wybranego modelu i wariantu napędu. Warianty napędu łączone są z wygodną automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC lub 6-biegową manualną skrzynią biegów.Zarówno w eSprinterze, jak i Sprinterze, w standardzie będzie stosowana najnowsza generacja systemu multimedialnego MBUX (Mercedes Benz User Experience) z wyświetlaczem o przekątnej 26 cm (10,25 cala). Charakteryzuje się ona jeszcze większą mocą obliczeniową i dodatkowo ulepszoną nawigacją w menu. W rezultacie eSprinter i Sprinter oferują nowe cyfrowe i interaktywne wrażenia. Ponadto system informacyjno-rozrywkowy MBUX w połączeniu z kontem Mercedes me9 zapewnia szeroką gamę cyfrowych dodatków. Dzięki nim pojazdy te stają się coraz bardziej inteligentne, a codzienne życie ich użytkowników staje się jeszcze łatwiejsze i wydajniejsze: przed, w trakcie i po podróży można skorzystać z dodatkowych funkcji, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo. Obejmuje to bezpłatne usługi, takie jak zarządzanie eksploatacją, pomoc w razie wypadku i awarii, a także usługi zdalne, takie jak blokowanie i odblokowywanie drzwi oraz otwieranie i zamykanie okien za pośrednictwem aplikacji Mercedes me. Jako opcjonalny pakiet usług cyfrowych dla klientów komercyjnych w Sprinterze dostępny jest także system diagnostyki w czasie rzeczywistym Mercedes-Benz Van Uptime. Umożliwia on zdalną diagnozę na podstawie oceny i interpretacji danych pojazdu w czasie rzeczywistym, aby zapobiec przestojom. Inne nowości obejmują szerokie możliwości personalizacji, takie jak rozróżnianie głosu kierowcy i pasażera z przodu, które będzie możliwe w połączeniu z komfortowym sterownikiem nad głową, a także optymalizacje dla asystenta głosowego „Hej Mercedes”. Ponadto po raz pierwszy klienci będą mogli używać nowego widoku satelitarnego oraz znacznie ulepszonej nawigacji dla przyczep i pojazdów ponadgabarytowych, która jest specjalnie dostosowana do wymagań dużych pojazdów. Dzięki MBUX nowy eSprinter jest również zintegrowany z ekosystemem inteligentnej nawigacji dla samochodów elektrycznych oferującej aktywne zarządzanie zasięgiem oraz usługami i aplikacjami w chmurze. Zapewnia to spokojną podróż, przejrzystość i największe możliwe bezpieczeństwo planowania. Można na przykład dostosować ustawienia ładowania, obliczyć optymalną strategię ładowania i wstępnie uruchomić klimatyzację. Źródło: 4Trucks.pl

Komentarze